Turbosprężarki w silnikach Ford Duratorq 2.2 – uwaga techniczna
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
13 sierpnia 2015, 15:49
Firma MotoRemo – autoryzowany dystrybutor i serwisant marki Garrett by Honeywell – zwraca uwagę na potencjalny problem techniczny, który może wystąpić przy zamiennym stosowaniu turbosprężarek o numerach 798128-5002S i 798128-5006S. Turbosprężarki są stosowane w silnikach Ford Duratorq o poj. 2.2 l.
Opisywany silnik był montowany m.in. w pojazdach: Fiat Ducato, Citroen Jumper/Relay czy Peugeot Boxer.
Opis problemu:
Z uwagi na zmiany w kolektorze wydechowym, wprowadzone w okresie produkcji pojazdu, konieczne były również zmiany we flanszy wlotowej obudowy turbiny, włącznie ze zmianą położenia pozycji kółka M8.
Turbosprężarek z końcówką -5006S oraz z końcówką -5004S (oficjalny zamiennik) nie da się zamienić bezpośrednio z turbosprężarką z końcówką -5002S. Chcąc zastosować turbosprężarkę 798128-5006S lub 798128-5004S w miejsce 798128-5002S należy pamiętać o konieczności wymiany kolektora wydechowego w pojeździe.
Flansza wlotowa obudowy turbiny 798128-5002S
Flansza wlotowa obudowy turbiny: 798128-5004S oraz -5006S
Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]
Dział tuningu firmy MotoRemo wzbogacił się o nową turbosprężarkę Garrett GTA1749MV o numerze 838946-5001S. Turbosprężarka ta może być stosowana jako zamiennik lub upgrade do silników grupy VW 2.0 TDI (kody silnika BKD/BKP/AZV). Dzięki nowej konstrukcji koła kompresji potencjał turbosprężarki pozwala uzyskać moc na poziome do 190 KM. Produkt Plug&Play zapewnia prosty montaż bez konieczności dodatkowych […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
R6, 14 sierpnia 2015, 11:03 0 0
Szlifierka i spawarka czynią cuda :)
Odpowiedz