Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

LUMAG inwestuje w urządzenia badawcze do klocków BRECK

Nie ulega wątpliwości, że badania trakcyjne są najbardziej wiarygodnymi badaniami pojazdów samochodowych. Jednak liczne trudności, jak chociażby problemy z zapewnieniem powtarzalnych warunków klimatycznych są istotnymi ograniczeniami takich pomiarów. Stąd też, w ostatnim czasie, coraz częściej można spotkać się z próbami zastępowania badań drogowych badaniami laboratoryjnymi, prowadzonymi na specjalnych stanowiskach. Okazuje się, że laboratoryjne symulowanie rzeczywistych […]

Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej, 5-stopniowej skrzyni biegów Mercedes-Benz

Po wymianie oleju lub w przypadku podejrzenia nieszczelności i wycieków należy dokonać pomiaru poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Niestety, producent nie przewidział w wyposażeniu fabrycznym miarki (bagnetu) poziomu oleju w skrzyni biegów. Firma febi bilstein oferuje jako rozwiązanie tego problemu specjalną miarkę poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Zakończenie rurki wlewu oleju znajduje się […]

Urządzenia do dystrybucji oleju – sposób, by usprawnić pracę warsztatu

Usługa wymiany oleju, z uwagi na cykliczność, jest bardzo popularna w serwisach samochodowych. Każdy serwis decydujący się na świadczenie tej usługi powinien posiadać profesjonalne urządzenia do dystrybucji oleju. Podstawowym urządzeniem do wymiany oleju są zlewarki. Urządzenia te służą do grawitacyjnego zlewania oleju silnikowego do misy zlewowej. Zlewarki są obecnie najczęstszym i najszybszym sposobem zrzucenia zużytego […]

Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu

Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]

Przedwczesne zużycie łożyska pompy wody w Audi A6, 100 i VW LT, T4

W pompach wody oznaczonych numerem OE 074 121 005 N dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska pompy wody oraz uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu. Rozwiązaniem była modyfikacja pompy wody. Przyczyna: W silnikach 5-cylindrowych pompa wody napędzana jest paskiem zębatym. Koła pasowe wyposażone w 18 zębów są zbyt małe i wskutek zbyt wysokich obciążeń […]

Montaż pompy wody w Toyotach Carina i Corolla

Toyota na etapie produkcji samochodów zastosowała trzy różne modele pomp wody. Podczas wymiany należy bezwzględnie zwrócić uwagę na to, czy produkt aftermarketowy pasuje do danego pojazdu. Różnice pomiędzy modelami pomp pokazane są na zdjęciach poniżej. Uwaga! Opis wymiany z pomocą pompy wody SKF VKPC 91416 dotyczy jedynie silników pierwotnie wyposażonych w pompę Aisin i z […]

Wymiana tylnego wahacza Ford Focus I

Podczas wymiany tylnego wahacza można napotkać problemy wynikające z silnej korozji powstającej pomiędzy gumowymi tulejami, a śrubami mocującymi. Bardzo często jedynym sposobem rozdzielenia elementów jest ucięcie śrub. W takim wypadku należy również wymienić śruby i nakrętki. Jednakże, producenci często oferują wahacze bez śrub i nakrętek. SWAG proponuje rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić czas i pieniądze. Oferuje obecnie […]

Łożyska SKF dla samochodów marki BMW

Łożysko SKF do samochodów BMW, znajdujące się w zestawie VKBA 3667 nie posiada zewnętrznego uszczelniacza od strony koła. Nie jest on konieczny. Opisywany zestaw jest przeznaczony do pojazdów BMW (E36, E46) serii 3 Coupe/Touring, Z3/Coupe, Z4. Łożysko BMW nr OE: 31 22 6 757 024. Zestaw zawiera elementy montażowe do obowiązkowej wymiany. Łożysko SKF znajdujące  […]

Wymiana paska rozrządu – porady ekspertów ContiTech

ContiTech pokazuje jak uniknąć błędów przy wymianie pasków. Szczegółową instrukcję prezentujemy na przykładzie Volkswagena Golfa 1.6l 16V. Silnik 1.6L 16V był montowany na masową skalę w samochodach grupy Volkswagen AG. Często przy wymianie paska rozrządu można popełnić poważne błędy. Aby mieć pewność, że paski będą wymieniane bezproblemowo, ContiTech Power Transmission Group daje mechanikom szczegółowe wskazówki […]

Skraplacz klimatyzacji – niedoceniany mocarz termiki

Z rozmów z użytkownikami samochodów, ale niestety również z niektórymi mechanikami wynika, że często nie rozumieją jak ważne zadanie w układzie klimatyzacji samochodowej wypełnia skraplacz i jak morderczą pracę ma do wykonania. Krótko dla przypomnienia. Układ klimatyzacji odbiera temperaturę z powietrza przepływającego przez parownik, a dmuchawa wymusza jego wtłoczenie do kabiny pasażerskiej. Aby wytworzyć niską […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.