Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej, 5-stopniowej skrzyni biegów Mercedes-Benz

, 16 lipca 2015, 15:38

Po wymianie oleju lub w przypadku podejrzenia nieszczelności i wycieków należy dokonać pomiaru poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Niestety, producent nie przewidział w wyposażeniu fabrycznym miarki (bagnetu) poziomu oleju w skrzyni biegów.

Firma febi bilstein oferuje jako rozwiązanie tego problemu specjalną miarkę poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Zakończenie rurki wlewu oleju znajduje się w komorze silnika (rys. 1). Zatyczka otworu wlewu zabezpieczona jest specjalną zaślepką zabezpieczająca przed przypadkowym otwarciem. Przed kontrolą poziomu oleju należy przy pomocy specjalnego przyrządu usunąć płytkę kołka zabezpieczającego (rys. 2). Po usunięciu kołka zabezpieczającego można ściągnąć zatyczkę (rys. 3).

Uwaga!
Podczas pomiaru poziomu oleju miarkę (bagnet) należy wsunąć do oporu w otwór rurki wlewu. Ponieważ skrzynia biegów typu 722.6 stosowana jest w wielu modelach, rurka wlewu jest umieszczona w różnych miejscach. Po zetknięciu się końcówki miarki poziomu oleju z dnem skrzyni biegów może zdarzyć się, iż część miarki będzie wystawała z rurki wlewu oleju (rys. 4).

Po przeprowadzeniu pomiaru poziomu oleju, należy bezwzględnie usunąć miarkę (bagnet)! Zatyczkę otworu wlewu można ponownie zabezpieczyć kołkiem zabezpieczającym (nr febi 44204).

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.febi.com

Dowiedz się więcej

Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu
Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu

Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]

Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW
Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW

Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami. Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW […]

Skrzynie biegów i ich faktyczni producenci
Skrzynie biegów i ich faktyczni producenci

Producent samochodu w czasach współczesnych odpowiada przede wszystkim za złożenie w jedną całość części, wytworzonych przez wyspecjalizowane firmy. Postanowiliśmy przyjrzeć się działalności firm obecnych na polskim aftermarkecie, które posiadają doświadczenia w produkcji elementów do skrzyń biegów na pierwszy montaż. fot. ZF Ewolucja skrzyń biegów Pierwsze samochody produkowane seryjnie wyjeżdżały na drogi na początku XX wieku. […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

fructon, 25 lipca 2015, 11:46 0 0

Tak to jest wywal kliencie kupe kasy na auto a my poskąpimy ci kawałka linki

Odpowiedz