Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
6 sierpnia 2015, 13:26
Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami.
Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW Z 4. Tuleje metalowo-gumowe są już wstępnie zamontowane we właściwej pozycji, co ułatwia pracę mechanikowi. Teraz w zestawie dostępne są też śruby, które należy dokręcać momentem 59 Nm.
Poza wersją standard komfort:
febi 18802, nr por. 31 12 6 774 819 S1 (lewy)
febi 18803, nr por. 31 12 6 774 820 S1 (prawy)
febi oferuje też wahacze do wersji sportowej M II:
febi 26655, nr por. 31 12 2 282 121 S1 (lewy)
febi 26656, nr por. 31 12 2 282 122 S1 (prawy)
Wahacze do poszczególnych wersji różnią się tylko wewnętrznym przegubem nośnym (patrz przekrój poprzeczny). Wahacz przeznaczony do wersji sportowej można poznać po wypukłej manszecie (w wersji standardowej – płaska) – oznacza to wprawdzie dłuższą żywotność, ale wpływa też niekorzystne na komfort.
Uwaga:
W wielu pojazdach nadal są zamontowane stare wersje wahaczy poprzecznych! Można je rozpoznać po braku otworów na korpusie i zaokrąglonej zewnętrznej części wahacza. Zgodnie z zaleceniami firmy BMW, stare wersje wahaczy powinny być wymienione na nowe. Na danej osi powinny być zawsze zamontowane jednakowe wersje wahaczy. Po zakończeniu naprawy zawsze należy przeprowadzić pomiar osi.
Części zamienne febi dostępne są u partnerów handlowych febi bilstein. Wszystkie części zamienne można znaleźć też na www.febi.com.
Po wymianie oleju lub w przypadku podejrzenia nieszczelności i wycieków należy dokonać pomiaru poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Niestety, producent nie przewidział w wyposażeniu fabrycznym miarki (bagnetu) poziomu oleju w skrzyni biegów. Firma febi bilstein oferuje jako rozwiązanie tego problemu specjalną miarkę poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Zakończenie rurki wlewu oleju znajduje się […]
Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]
W silniku 1.2 Grupy Volkswagena zdarza się, że łańcuch rozrządu przeskakuje, mimo że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Przeskakujący łańcuch rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika i prowadzić do jego uszkodzenia. Przyczyną problemu jest zamontowanie przez producenta zbyt krótkiej szyny prowadzącej. Wówczas łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika. Rozwiązaniem jest dopasowanie odpowiedniej […]
Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF). W Fordach Mondeo -07, S-Max -06 i Galaxy -06 z silnikiem 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych wyposażony jest w wąż ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i […]
Skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia w samochodach Peugeot 508, 407 oraz Citroën C6, C5 III jest podatna na przedwczesne zużycie. Najczęściej dotyczy to sworzni i tulei wahacza. W przeszłości, gdy dochodziło do uszkodzenia lub zużycia tulei wahacza, jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnego wahacza, ponieważ poszczególne elementy nie były oferowane przez producenta. Dlatego w celu uniknięcia dodatkowych […]
W niektórych modelach Renault wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (typu JB i JC) może dojść do wycieków oleju spowodowanych nieszczelnością pierścienia uszczelniającego (simmeringu) wałka zmiany biegów. Dźwignia zmiany biegów jest na stałe połączona z wałkiem wybieraka. Dlatego też wymiana pierścienia uszczelniającego wałka jest bardzo utrudniona. W celu wykonania naprawy należy wymontować i częściowo rozmontować skrzynię […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Mechanior,
13 sierpnia 2015, 6:51
00
Bzdura wymieniałem nie raz same tuleje i wszystko śmiga jak należy.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Mechanior, 13 sierpnia 2015, 6:51 0 0
Bzdura wymieniałem nie raz same tuleje i wszystko śmiga jak należy.
Odpowiedz