W silniku 1.2 Grupy Volkswagena zdarza się, że łańcuch rozrządu przeskakuje, mimo że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Przeskakujący łańcuch rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika i prowadzić do jego uszkodzenia.
Przyczyną problemu jest zamontowanie przez producenta zbyt krótkiej szyny prowadzącej. Wówczas łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika.
Rozwiązaniem jest dopasowanie odpowiedniej szyny prowadzącej. W ofercie SWAG znajduje się prowadnica łańcucha rozrządu odpowiednia do silników VW | Škoda | Seat 1.2 12V-Motoren (AZQ, BME, BZG).
Szyna prowadząca, która jest dłuższa, zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha w każdych warunkach i zapobiega jego przeskakiwaniu.
Zalecenie: w przypadku wymiany łańcucha rozrządu należy w zasadzie wymienić wszystkie elementy (np. szyny prowadzące, napinacz paska, ewentualnie koła zębate), aby zapewnić niezawodną pracę przez cały okres użytkowania.
Uwaga
Łańcuchy rozrządu, szyny prowadzące i napinacze łańcucha rozrządu są bardzo wrażliwe na nieodpowiednie rodzaje oleju silnikowego. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego prowadzi często do uszkodzenia tych części i może powodować nieoczekiwane awarie. Należy zwracać uwagę swoim klientom, aby stosowali tylko oleje zalecane przez producenta.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
xx, 22 stycznia 2016, 12:45 1 0
gdyby napinacz mial blokade powrotu .wtedy by nieprzeskakiwal
Odpowiedz