Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych

, 5 maja 2016, 13:55

Filtr cząstek stałych wyposażony jest w przewód ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. W niektórych modelach Forda przewód ten często ulega uszkodzeniu.

Gdy na desce rozdzielczej pojazdu wyświetla się symbol „Filtr cząstek stałych“ (DPF)" może to wskazywać na awarię przewodu ciśnieniowego. Poniższy opis naprawy dotyczy pojazdów marki Ford: Mondeo 07 / S-Max 06 /Galaxy 06 z silnikiem 2.0 TDCI.

Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i za filtrem wskazuje na zapełnienie filtra, który należy wymienić. Często zdarza się, iż przewód ciśnieniowy jest zatkany lub przepalony w wyniku działania wysokich temperatur, a tym samym nieszczelny. W takiej sytuacji sterownik silnika otrzymuje informacje o błędzie i kierowca informowany jest o tym poprzez zaświecenie się kontrolki. Diagnoza przeprowadzona w warsztacie najczęściej wskazuje na uszkodzenie i konieczność wymiany czujnika różnicy ciśnienia.

Zanim zostanie podjęta decyzja o kosztownej wymianie filtra cząstek stałych lub czujnika, wcześniej należy skontrolować przewody i węże. Bardzo często problem zostaje rozwiązany dzięki wymianie przewodu ciśnieniowego. W ten sposób użytkownik samochodu unika wysokich kosztów naprawy.

Dowiedz się więcej

SWAG – łańcuchowe układy rozrządu
SWAG – łańcuchowe układy rozrządu

Stosowane współcześnie łańcuchowe układy rozrządu są rozwiązaniami bardzo precyzyjnymi. Jednocześnie są to konstrukcje znacznie delikatniejsze w porównaniu z rozwiązaniami z poprzednich dekad. Tym bardziej, dla bezproblemowej eksploatacji istotna jest jakość wykonania. Układy rozrządu SWAG charakteryzują się tym, że stosowane są w nich tylko części oryginalnej jakości.

Problem z prowadnicą łańcucha w silniku Volkswagena
Problem z prowadnicą łańcucha w silniku Volkswagena

W silniku 1.2 Grupy Volkswagena zdarza się, że łańcuch rozrządu przeskakuje, mimo że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Przeskakujący łańcuch rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika i prowadzić do jego uszkodzenia. Przyczyną problemu jest zamontowanie przez producenta zbyt krótkiej szyny prowadzącej. Wówczas łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika. Rozwiązaniem jest dopasowanie odpowiedniej […]

Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?
Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?

W celu dokonania fachowej wymiany paska rozrządu bezwzględnie konieczne jest prawidłowe ustawienie wałka rozrządu. Aby umieścić narzędzie do centrowania w rowkach wałka rozrządu, muszą zostać wymontowane i przez to zniszczone korki uszczelniające z tyłu głowicy. Zestawy naprawcze oferowane przez producentów samochodów zawierają pasek zębaty i odpowiednie rolki napinające lub prowadzące, ale nie zawierają korków uszczelniających. […]

Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU
Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU

Blue Print zidentyfikował problem podczas montażu dwumasowego koła zamachowego (nr ADZ93501C) w silniku Isuzu. Jeśli koło nie jest zamontowane we właściwej pozycji, może to spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Porada dotyczy silnika 3.0DT montowanego w Isuzu Trooper 1998>2006 Ważna informacja 1. Należy dokładnie oczyścić powierzchnię mocowania koła zamachowego. 2. Należy ustawić wał korbowy w GMP […]

Gwarancja stałej precyzji jazdy
Gwarancja stałej precyzji jazdy

Konstrukcja nowoczesnych zawieszeń pojazdów jest coraz bardziej skomplikowana, a przy tym duże znaczenie mają zastosowane elementy metalowo-gumowe. Służą one przede wszystkim do elastycznego połączenia zawieszenia z karoserią w konstrukcjach wykorzystujących rozwiązania wielowahaczowe. Elementy metalowogumowe stosowane są jako łożyska wahaczy, stabilizatora, mocowania silnika i skrzyni biegów oraz kolumny amortyzatora Zastosowanie i działanie części metalowo-gumowych Dzięki pochłanianiu […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Nick, 12 maja 2016, 13:01 0 0

A jak niby ma działać czujnik różnicowy bez takiego przewodu – czemu piszecie, że w niektórych modelach? Jak ma filtr, to musi być też przewód. Taki opis pasuje do większości aut z filtrem cząstek. Może zatem jakieś sprostowanie czy wyjaśnienie?

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2016, 16:06 0 0

Można podać no numer 56 315 236 82 16 i też go nigdzie nie znajdziemy. No..ale w teorii Swag robi, tylko go nie ma.

Odpowiedz