Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?

, 17 czerwca 2016, 9:13

W celu dokonania fachowej wymiany paska rozrządu bezwzględnie konieczne jest prawidłowe ustawienie wałka rozrządu. Aby umieścić narzędzie do centrowania w rowkach wałka rozrządu, muszą zostać wymontowane i przez to zniszczone korki uszczelniające z tyłu głowicy.

Zestawy naprawcze oferowane przez producentów samochodów zawierają pasek zębaty i odpowiednie rolki napinające lub prowadzące, ale nie zawierają korków uszczelniających.

Takie produkty ma w swojej ofercie firma SWAG. Od ręki dostępne są pasujące korki uszczelniające i śruba wału korbowego w zestawach naprawczych paska zębatego. Umożliwia to szybką i tanią naprawę. Korki uszczelniające dostępne są również w oddzielnym kompletnym zestawie: SWAG 60 92 3206.

Przykładowe zastosowania przy wymianie pasków w silnikach Renault:

Do centrowania wałów krzywkowych firma SWAG zaleca używanie narzędzia centrującego KL-1280-231 firmy KLANN. U swojego partnera SWAG można uzyskać informacje na temat  części zamiennych firmy SWAG.

Dowiedz się więcej

Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych
Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych wyposażony jest w przewód ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. W niektórych modelach Forda przewód ten często ulega uszkodzeniu. Gdy na desce rozdzielczej pojazdu wyświetla się symbol „Filtr cząstek stałych“ (DPF)" może to wskazywać na awarię przewodu ciśnieniowego. Poniższy opis naprawy dotyczy pojazdów marki Ford: Mondeo 07 / S-Max 06 […]

Gwarancja stałej precyzji jazdy
Gwarancja stałej precyzji jazdy

Konstrukcja nowoczesnych zawieszeń pojazdów jest coraz bardziej skomplikowana, a przy tym duże znaczenie mają zastosowane elementy metalowo-gumowe. Służą one przede wszystkim do elastycznego połączenia zawieszenia z karoserią w konstrukcjach wykorzystujących rozwiązania wielowahaczowe. Elementy metalowogumowe stosowane są jako łożyska wahaczy, stabilizatora, mocowania silnika i skrzyni biegów oraz kolumny amortyzatora Zastosowanie i działanie części metalowo-gumowych Dzięki pochłanianiu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 30 czerwca 2016, 7:48 0 0

Da się je wymontować i nie uszkodzić. Zrobiłem tak z 10 aut, z żadnego nie cieknie.

Odpowiedz