Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF).
W Fordach Mondeo -07, S-Max -06 i Galaxy -06 z silnikiem 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych wyposażony jest w wąż ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i za filtrem wskazuje na zapełnienie filtra, który należy wymienić.
Często zdarza się, iż wąż ciśnieniowy jest zatkany lub przepalony w wyniku działania wysokich temperatur, a tym samym nieszczelny. W takiej sytuacji sterownik silnika otrzymuje informacje o błędzie i kierowca powiadamiany jest o tym poprzez zaświecenie się kontrolki. Diagnoza przeprowadzona w warsztacie najczęściej wskazuje na uszkodzenie i konieczność wymiany czujnika różnicy ciśnienia.
Zanim zostanie podjęta decyzja o kosztownej wymianie filtra cząstek stałych lub czujnika, należy skontrolować przewody i węże. Bardzo często problem zostaje rozwiązany dzięki wymianie węża ciśnieniowego. W ten sposób użytkownik samochodu uniknie wysokich kosztów naprawy.
Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych – Nr febi 45777
Nr OE 1 440 559, 6G915H241AA
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Wodzu, 6 listopada 2015, 8:22 0 0
Fajna sprawa tylko jest jedno ale , na wężu jest oznaczenie w postaci kropki informujące o rodzaju płynu DPF a nie widzę innego nr dla przewodów z zieloną kropką :) czy to niedpatrzenie ?
Odpowiedz
Anonim, 10 listopada 2015, 8:40 0 0
Wszystko ładnie napisane tylko szkoda że nie ma tego towaru o tym numerze na hurtowniach motoryzacyjnych !!!
Odpowiedz