Naprawa pompy w dieslach 1.8 Forda

, 5 lutego 2016, 9:06

W różnych modelach Forda wyposażonych w silnik Diesla 1,8 (do roku 2008) pompa wtryskowa napędzana jest przez wał korbowy przy pomocy łańcucha. Podczas naprawy zaleca się wymianę wszystkich elementów, co pozwoli na uniknięcie później dodatkowych kosztów.

Z tego powodu firma febi bilstein oferuje zestaw łańcucha pompy wtryskowej (nr 46390), który pozwala na przeprowadzenie fachowej naprawy i uniknięcie ewentualnych reklamacji.

Od roku 2008 pompa wtryskowa napędzana jest przez wał korbowy przy pomocy paska zębatego (nr febi 46380). Rozwiązanie to oznacza ograniczenie tarcia, mniejszą wagę, a przez to niższe zużycie paliwa oraz emisję CO2. Jest to możliwe dzięki specjalnemu, pracującemu w kąpieli olejowej paskowi zębatemu, który w efekcie zastosowania specjalnej mieszanki kauczuku jest bardziej wytrzymały i trwały. Ponadto olej tłumi wibracje, co z kolei zapewnia spokojniejszą pracę silnika.

56ab1e1ee4f01xzx                       z2

Uwaga! W celu uniknięcia uszkodzenia silnika należy bezwzględnie przestrzegać przewidzianych przez producenta interwałów obsługi i wymiany. W przypadku nieprzestrzegania zalecanych okresów wymiany oleju silnikowego i paska zębatego istnieje poważne ryzyko, że na przykład zanieczyszczony lub zużyty olej może uszkodzić pasek zębaty. W rezultacie istnieje możliwość jego zerwania, z kolei może prowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika.

Dowiedz się więcej

Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach – wskazówki febi
Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach – wskazówki febi

Skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia w samochodach Peugeot 508, 407 oraz Citroën C6, C5 III jest podatna na przedwczesne zużycie. Najczęściej dotyczy to sworzni i tulei wahacza. W przeszłości, gdy dochodziło do uszkodzenia lub zużycia tulei wahacza, jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnego wahacza, ponieważ poszczególne elementy nie były oferowane przez producenta. Dlatego w celu uniknięcia dodatkowych […]

Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford
Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford

Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF). W Fordach Mondeo -07, S-Max -06 i Galaxy -06 z silnikiem 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych wyposażony jest w wąż ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i […]

Co sądzisz o takiej naprawie BMW?
Co sądzisz o takiej naprawie BMW?

Mówi się, że nie ma gorszej inwestycji niż zakup luksusowego auta, które w momencie wyjechania z salonu traci od kilku do kilkunastu procent wartości. Łatwo zatem wyobrazić sobie, jak kosztowna dla limuzyny może być ewentualna stłuczka. Istnieją mechanicy, którzy są w stanie uratować każde auto. Żeby uprzedzić narzekanie malkontentów, że taka naprawa to zwykły szwindel, […]

Tak powinna wyglądać naprawa korozji
Tak powinna wyglądać naprawa korozji

Nie sztuką jest naprawić skorodowany element narzucając szpachli po łokieć. Fakt może uda się ukryć skorodowany element, ale wszyscy wiemy, że taka naprawa to tylko leczenie objawów. Ten mechanik postanowił się jednak zająć przyczyną. Nietrudno trafić na mechanika, który przeprowadza naprawy po linii najmniejszego oporu. Są jednak fachowcy, którym zależy nie tylko na jakości przeprowadzanych […]

Uszkodzona podpora wału Kardana i jej naprawa
Uszkodzona podpora wału Kardana i jej naprawa

W samochodach VW Touareg i Porsche Cayenne podczas zmiany obciążenia silnika we wnętrzu pojazdu mogą być słyszalne stuki oraz odczuwalne silne wibracje. Przyczyną tego może być uszkodzona lub zużyta środkowa podpora wału Kardana. W wyniku zużycia może dojść do pęknięcia środkowego elementu gumowego, co prowadzi do powstawania wspomnianych hałasów. Taka podpora nie zapewnia optymalnego ułożyskowania […]

Zawieszenie i układ kierowniczy – nowy katalog febi
Zawieszenie i układ kierowniczy – nowy katalog febi

Firma febi udostępniła nowy katalog (nr febi 90151, wydanie 2016) części układów zawieszenia i kierowniczego. Nowy katalog jest dostępny w dwóch częściach, podzielono go alfabetycznie wg marek samochodów – A-M i N-Z. Zawiera ponad 400 nowych referencji. Ilość stron zwiększono z 1708 do 1921. Katalog jest już dostępny w wersji drukowanej oraz elektronicznej na stronie: www.febi-parts.com […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!