Przedwczesne zużycie łożyska pompy wody w Audi A6, 100 i VW LT, T4

6 lipca 2015, 12:57

W pompach wody oznaczonych numerem OE 074 121 005 N dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska pompy wody oraz uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu. Rozwiązaniem była modyfikacja pompy wody.

Przyczyna:

W silnikach 5-cylindrowych pompa wody napędzana jest paskiem zębatym. Koła pasowe wyposażone w 18 zębów są zbyt małe i wskutek zbyt wysokich obciążeń dochodzi do przeciążenia. Praca pod zbyt wysokim obciążeniem może doprowadzić do uszkodzenia łożyska, co często skutkuje zablokowaniem pompy. Ponadto, może dojść do uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu.

Rozwiązanie:

Pompa wody została zmodyfikowana. Dzięki zastosowaniu 20 zamiast 18 zębów oraz w wyniku zastosowania większego koła pasowego pompa pracuje z mniejszymi obrotami. Dzięki temu łożysko poddawane jest mniejszemu obciążeniu.

UWAGA:

W silnikach benzynowych przy wymianie na pompę wody z 18 zębami musi zostać również wymienione koło pasowe wałka rozrządu. Koło pasowe wałka rozrządu (nr febi 89108) zmienia fazy rozrządu dzięki większej ilości zębów. Podczas wymiany układu rozrządu zawsze należy stosować nowy pasek rozrządu!

Pompa wody

Nr febi 22206
Nr OE 074 121 005 N
zastosowanie:

  • Audi A6/avant/quattro
  • Audi 100/avant
  • VW LT
  • VW T4/syncro
     
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów febi

Dowiedz się więcej

Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu
Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu

Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

NICK, 9 lipca 2015, 8:49 0 0

kolo pasowe rozrzadu . musi byc zawsze 2x wieksze od kola walu inaczej sie nieda... . .niewiem co autor mial na mysli albo autor jest np . stolarzem i niema pojecia o silnikach

Odpowiedz

Anonim, 25 sierpnia 2015, 8:29 0 0

Jaką uczelnie techniczną skończył "inżynier" projektujący ten układ rozrządu? O kompetencjach autora artykułu szkoda pisać.

Odpowiedz