MS Motorservice oferuje dostosowane do specyfiki silników gazowych półobrobione tłoki bez wgłębienia. Denko tych tłoków można obrabiać dowolnie, a więc precyzyjnie dostosowywać do aktualnych wymagań. Informacje na temat aktualnej oferty tłoków półobrobionych można znaleźć w firmowych katalogach.
Zapisać wszystkie istotne wymiary jako wielkości porównawcze przed i po obróbce. W tym celu zmierzyć tłok w zadanych punktach D1 i D2 (rys. 2).
Obróbka półobrobionego tłoka gazowego
- Do obróbki stopów zawierających > 10% krzemu należy używać odpowiednich narzędzi tnących.
- Użyć odpowiedniego elementu mocującego, aby nie naruszyć konturu tłoka oraz powłoki powierzchni bieżnej.
- Zamknąć ewentualne kanały chłodzące.
- Przed obróbką część musi dostatecznie ostygnąć i zostać dostatecznie nasmarowana.
Po obróbce i przed montażem tłoka
- Wyczyścić obrobiony tłok włącznie z wszystkimi kanałami olejowymi.
- Zmierzyć tłok w zadanych punktach pomiarowych D1 i D2 (rys. 1) w takich samych warunkach otoczenia jak przed obróbką. Porównać uzyskane wyniki z wartościami zmierzonymi przed obróbką.
- Po montażu tłoka sprawdzić występ tłoka. Zachować wymaganą przez producenta minimalną wartość występu tłoka przy zastosowaniach standardowych.
- Zastosować się do ogólnej wskazówki dotyczącej prawidłowego montażu tłoków. Znajduje się ona w katalogu tłoków KOLBENSCHMIDT (nr art. 50 003 945).
Uwaga: Tłoków bez obrobionego denka nie wolno montować w silnikach.
Komentarze