Wskazówki dotyczące obróbki półobrobionych tłoków gazowych bez wgłębienia

11 sierpnia 2015, 11:08

MS Motorservice oferuje dostosowane do specyfiki silników gazowych półobrobione tłoki bez wgłębienia. Denko tych tłoków można obrabiać dowolnie, a więc precyzyjnie dostosowywać do aktualnych wymagań. Informacje na temat aktualnej oferty tłoków półobrobionych można znaleźć w firmowych katalogach.

Przygotowanie

Zapisać wszystkie istotne wymiary jako wielkości porównawcze przed i po obróbce. W tym celu zmierzyć tłok w zadanych punktach D1 i D2 (rys. 2).

Obróbka półobrobionego tłoka gazowego

  • Do obróbki stopów zawierających > 10% krzemu należy używać odpowiednich narzędzi tnących.
  • Użyć odpowiedniego elementu mocującego, aby nie naruszyć konturu tłoka oraz powłoki powierzchni bieżnej.
  • Zamknąć ewentualne kanały chłodzące.
  • Przed obróbką część musi dostatecznie ostygnąć i zostać dostatecznie nasmarowana.

Po obróbce i przed montażem tłoka

  • Wyczyścić obrobiony tłok włącznie z wszystkimi kanałami olejowymi.
  • Zmierzyć tłok w zadanych punktach pomiarowych D1 i D2 (rys. 1) w takich samych warunkach otoczenia jak przed obróbką. Porównać uzyskane wyniki z wartościami zmierzonymi przed obróbką.
  • Po montażu tłoka sprawdzić występ tłoka. Zachować wymaganą przez producenta minimalną wartość występu tłoka przy zastosowaniach standardowych.
  • Zastosować się do ogólnej wskazówki dotyczącej prawidłowego montażu tłoków. Znajduje się ona w katalogu tłoków KOLBENSCHMIDT (nr art. 50 003 945).

 

Uwaga: Tłoków bez obrobionego denka nie wolno montować w silnikach.

Na podstawie materiałów MS Motorservice

Dowiedz się więcej

Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw
Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw

Korbowody łączą wał korbowy z tłokami i przenoszą na wał korbowy siły nacisku gazów oraz siły masowe. Warunkiem montażu korbowodu do wału korbowego jest podział dużej główki korbowodu. Jedną z form tego podziału jest "łamanie": korbowody łamane wytwarzane są początkowo jako elementy jednoczęściowe. Następnie duża główka korbowodu przełamywana jest celowo na dwie części. Przy montażu […]

Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa
Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa

Brak mocy, niedziałające klapy, złamany mechanizm sterujący, lampka kontrolna błędu to możliwe opisy usterki badanego w warsztacie Mercedesa-Benz W211. Źródłem problemu może być przełączany kolektor dolotowy. Przyczyną uszkodzenia nie jest kolektor wlotowy, lecz nieszczelny przewód układu odpowietrzania silnika. Przewód układu odpowietrzania silnika biegnie obok kolektora wlotowego nad mechanizmem sterującym. Oryginalny przewód układu odpowietrzania silnika może […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!