Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa

, 1 lipca 2014, 11:54

Brak mocy, niedziałające klapy, złamany mechanizm sterujący, lampka kontrolna błędu to możliwe opisy usterki badanego w warsztacie Mercedesa-Benz W211. Źródłem problemu może być przełączany kolektor dolotowy.

Przyczyną uszkodzenia nie jest kolektor wlotowy, lecz nieszczelny przewód układu odpowietrzania silnika. Przewód układu odpowietrzania silnika biegnie obok kolektora wlotowego nad mechanizmem sterującym. Oryginalny przewód układu odpowietrzania silnika może się rozszczelnić wskutek zmęczenia materiału i obciążeń.

Jeżeli olej zacznie z niego wyciekać i kapać na mechanizm drążkowy, może to spowodować sporowacenie i pęknięcie materiału mechanizmu sterującego. W razie stwierdzenia wycieku oleju przewód plastikowy należy niezwłocznie zastąpić aluminiowym. Jeżeli mechanizm sterujący jest już uszkodzony, należy wymienić kolektor wlotowy.

Awaria może dotyczyć pojazdów marki Mercedes Benz: C, CLC, CLK, CLS, E, ML, R, S, SL, SLK, Sprinter, Viano.

Dowiedz się więcej

Sygnały w pojeździe mechanicznym – rosnące znaczenie oscyloskopu
Sygnały w pojeździe mechanicznym – rosnące znaczenie oscyloskopu

Sygnały analogowe można mierzyć każdym standardowym miernikiem wielofunkcyjnym (multimetrem). Pomiar sygnałów taktowanych wymaga jednak oscyloskopu albo testera diagnostycznego wyposażonego w odpowiednią funkcję. W technice motoryzacyjnej coraz częściej stosuje się sygnały składające się z taktowanego okresowo napięcia prądu elektrycznego. Multimetr mierzy jednak tylko średnią wartość napięcia w jednym okresie. Modulacja szerokości impulsów (PWM) (patrz Rys. 1 […]

Luz stykowy pierścieni tłokowych a zużycie oleju
Luz stykowy pierścieni tłokowych a zużycie oleju

W przypadku niektórych pierścieni uszczelniających, przyczyną reklamacji jest luz stykowy nowego pierścienia tłokowego. Typowe luzy stykowe pierścieni tłokowych wynoszą około 0,3 do 0,6 mm. W niektórych przypadkach, luzy wynosić mogą nawet 1 do 2 mm i są często uznawane za zbyt duże. Z tej właśnie przyczyny stwierdza się, przede wszystkim w przypadku drugiego pierścienia uszczelniającego, […]

Nowości Pierburg i Kolbenschmidt
Nowości Pierburg i Kolbenschmidt

Marki Pierburg i Kolbenschmidt zaprezentowały najnowsze wydania broszur produktowych. Zawierają one spis referencji włączonych niedawno do oferty. Oferta części obu marek jest przeznaczona do samochodów osobowych oraz użytkowych. Więcej informacji można znaleźć w załączonych plikach PDF: Nowości Kolbenschmidt, wydanie 4/2014, Nowości Pierburg, wydanie 4/2014.   Nowości Kolbenschmidt to m.in. cylindry, pierścienie i filtry. Wśród nowych […]

Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw
Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw

Korbowody łączą wał korbowy z tłokami i przenoszą na wał korbowy siły nacisku gazów oraz siły masowe. Warunkiem montażu korbowodu do wału korbowego jest podział dużej główki korbowodu. Jedną z form tego podziału jest "łamanie": korbowody łamane wytwarzane są początkowo jako elementy jednoczęściowe. Następnie duża główka korbowodu przełamywana jest celowo na dwie części. Przy montażu […]

Uszkodzenia zaworu motylkowego
Uszkodzenia zaworu motylkowego

W samochodach dostawczych Peugeot Boxer, Iveco Daily, Fiat Ducato i Citroen Jumper może dochodzić do uszkodzenia zaworu motylkowego, spowodowanego korozją. Jak postąpić w przypadku zdiagnozowania takiej awarii? Możliwe reklamacje wskazywane przez klientów warsztatu to: tryb awaryjny pracy silnika, nie działający zawór motylkowy. Kod błędu P0638 „Zawór sterujący przepustnicy – przerwany obwód". W wymienionych wyżej pojazdach […]

Wskazówki dotyczące obróbki półobrobionych tłoków gazowych bez wgłębienia
Wskazówki dotyczące obróbki półobrobionych tłoków gazowych bez wgłębienia

MS Motorservice oferuje dostosowane do specyfiki silników gazowych półobrobione tłoki bez wgłębienia. Denko tych tłoków można obrabiać dowolnie, a więc precyzyjnie dostosowywać do aktualnych wymagań. Informacje na temat aktualnej oferty tłoków półobrobionych można znaleźć w firmowych katalogach. Przygotowanie Zapisać wszystkie istotne wymiary jako wielkości porównawcze przed i po obróbce. W tym celu zmierzyć tłok w […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 10 lipca 2014, 23:44 0 0

Dlaczego nikt nie podaje, jakiego silnika dotyczy ta usterka? Benzyna, diesel, pojemność? Niby specjalistyczny portal a artykuł potraktowany chyba wyłącznie, jako ciekawostka.
Z tego, co widzę na zdjęciach jest to silnik m272- benzynowe V6 o pojemnościach od 2,5 do 3,5l

Odpowiedz