Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
30 stycznia 2015, 10:42
Korbowody łączą wał korbowy z tłokami i przenoszą na wał korbowy siły nacisku gazów oraz siły masowe. Warunkiem montażu korbowodu do wału korbowego jest podział dużej główki korbowodu.
Jedną z form tego podziału jest "łamanie": korbowody łamane wytwarzane są początkowo jako elementy jednoczęściowe. Następnie duża główka korbowodu przełamywana jest celowo na dwie części. Przy montażu obie te części łączy się ze sobą ponownie śrubami. Uzyskane w ten sposób powierzchnie przełomów zapewniają idealne dopasowanie między trzonem korbowodu i pokrywą łożyska.
Aby wykluczyć pomylenie części, należące do jednego kompletu trzony korbowodów i pokrywy łożysk znakuje się zazwyczaj jednakowymi numerami.
Uwaga:
Trzonów korbowodów i pokryw łożysk nie wolno wymieniać pojedynczo ani zamieniać między sobą.
Dopuszczalne jest tylko używanie trzonów korbowodów i pokryw łożysk o jednakowych numerach.
Nie stawiać tronów korbowodów i pokryw łożysk na powierzchniach przełomu.
Powierzchni przełomu nie wolno obrabiać, uszkadzać ani zanieczyszczać.
Przed montażem wyczyścić powierzchnię przełomu odpowiednim środkiem (np. środkiem do czyszczenia hamulców) i odmuchać powietrzem. Nie wycierać powierzchni przełomu czyściwem, ponieważ niteczki i kłaczki mogłyby zanieczyścić powierzchnię przełomu.
Aby nie zanieczyścić powierzchni przełomu, korbowody łamane wolno transportować tylko z pokrywą łożyska i dociągniętymi ręcznie śrubami korbowodu.
Obróbka otworu ślepego łożyska, tzn. oszlifowanie powierzchni przełomu i obróbka otworu ślepego, jest w przypadku korbowodów łamanych niemożliwa.
Brak mocy, niedziałające klapy, złamany mechanizm sterujący, lampka kontrolna błędu to możliwe opisy usterki badanego w warsztacie Mercedesa-Benz W211. Źródłem problemu może być przełączany kolektor dolotowy. Przyczyną uszkodzenia nie jest kolektor wlotowy, lecz nieszczelny przewód układu odpowietrzania silnika. Przewód układu odpowietrzania silnika biegnie obok kolektora wlotowego nad mechanizmem sterującym. Oryginalny przewód układu odpowietrzania silnika może […]
Sygnały analogowe można mierzyć każdym standardowym miernikiem wielofunkcyjnym (multimetrem). Pomiar sygnałów taktowanych wymaga jednak oscyloskopu albo testera diagnostycznego wyposażonego w odpowiednią funkcję. W technice motoryzacyjnej coraz częściej stosuje się sygnały składające się z taktowanego okresowo napięcia prądu elektrycznego. Multimetr mierzy jednak tylko średnią wartość napięcia w jednym okresie. Modulacja szerokości impulsów (PWM) (patrz Rys. 1 […]
W samochodach dostawczych Peugeot Boxer, Iveco Daily, Fiat Ducato i Citroen Jumper może dochodzić do uszkodzenia zaworu motylkowego, spowodowanego korozją. Jak postąpić w przypadku zdiagnozowania takiej awarii? Możliwe reklamacje wskazywane przez klientów warsztatu to: tryb awaryjny pracy silnika, nie działający zawór motylkowy. Kod błędu P0638 „Zawór sterujący przepustnicy – przerwany obwód". W wymienionych wyżej pojazdach […]
MS Motorservice oferuje dostosowane do specyfiki silników gazowych półobrobione tłoki bez wgłębienia. Denko tych tłoków można obrabiać dowolnie, a więc precyzyjnie dostosowywać do aktualnych wymagań. Informacje na temat aktualnej oferty tłoków półobrobionych można znaleźć w firmowych katalogach. Przygotowanie Zapisać wszystkie istotne wymiary jako wielkości porównawcze przed i po obróbce. W tym celu zmierzyć tłok w […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
30 stycznia 2015, 19:07
00
byście napisali dlaczego zrezygnowano z zamków na panewkach
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 stycznia 2015, 19:07 0 0
byście napisali dlaczego zrezygnowano z zamków na panewkach
Odpowiedz