Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

Sieci warsztatowe

Q Service Castrol w miejsce Norauto

Nowe serwisy samochodowe poszerzyły sieć Q Service Castrol. Tym razem do programu dołączyły warsztaty z Warszawy, Poznania, Zabrza i Marek, które zastąpią w tych miejscach obiekty sieci Norauto.

30-lecie Bosch Car Service w Polsce – relacja z konferencji

Sieć warsztatowa Bosch Car Service świętuje w tym roku 30-lecie działalności w Polsce. Celebrowanie tej rocznicy, z oczywistych względów, przeniesiono do Internetu. Podczas specjalnej konferencji dowiedzieliśmy się m.in. tego, jak wyglądały początki sieci w naszym kraju oraz jakie są plany jej rozwoju w przyszłości.

Continental partnerem sieci Q Service Castrol

W styczniu 2020 podpisano list intencyjny, który stał się podstawą do współpracy w zakresie dystrybucji opon marek Continental, Semperit oraz Barum. Szczególny nacisk położony jest na markę Semperit – opony tej marki będą rozprowadzane w Polsce przede wszystkim za pośrednictwem sieci Q Service Castrol.

Warsztaty Norauto zamienią się w elektromarkety

Spółka Terg SA, będąca właścicielem sieci sklepów z elektroniką Media Expert, dokonała przejęcia części mienia firmy Norauto Polska. Transakcja oznacza zakończenie działalności sklepów i serwisów samochodowych Norauto na terenie naszego kraju.

Diagnostyka aut elektrycznych i hybrydowych – czy warto już w nią inwestować?

Czy warto już inwestować w sprzęt do diagnostyki i napraw aut elektrycznych i hybrydowych? To pytanie zadaje sobie z pewnością duża część warsztatów niezależnych. W naszym artykule poszukamy odpowiedzi na to pytanie.

Handel „zakazanymi” częściami kwitnie, a pandemia pogłębiła problem

Wystarczy otworzyć jedną z popularnych platform sprzedaży online, wpisać: „poduszka powietrzna”, „klocki hamulcowe” czy „tłumik” i oznaczyć opcję „używane”, a pojawi nam się co najmniej kilka tysięcy ofert sprzedaży. – Montaż takich części jest nielegalny i bardzo niebezpieczny. Trzeba o tym przypominać, szczególnie w czasie pandemii, kiedy handel online kwitnie – przestrzegają eksperci sieci ProfiAuto […]

Michał Tochowicz w radzie nadzorczej TEMOT International

Wiceprezes zarządu Moto-Profil, Michał Tochowicz, dołączył do rady nadzorczej TEMOT International, jednego z największych światowych stowarzyszeń zrzeszających dystrybutorów części zamiennych.

Czy warto wyposażyć warsztat w urządzenia do kalibracji systemów ADAS?

Urządzenia do kalibracji kamer, czujników i głowic systemów ADAS stają się coraz bardziej wyraźnym segmentem rynku wyposażenia warsztatowego. Czy jednak opłaca się w nie inwestować już dziś? Czy warsztat może liczyć na klientów, zainteresowanych usługą kalibracji systemów ADAS?

Płyn do spryskiwaczy w warsztacie samochodowym – standardowy, koncentrat czy tabletki?

Płyn do spryskiwaczy to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Dlatego zawsze powinien znajdować się w warsztacie samochodowym, aby można było uzupełnić jego poziom albo go wymienić. Sam płyn może być przechowywany w różnych formach. Która jest najkorzystniejsza dla warsztatów?

Na niezależnym rynku napraw pojazdów funkcjonują warsztaty zrzeszone w sieciach. Sieci warsztatowe tworzone są przez producentów lub dystrybutorów części. Ich celem jest zebranie jak największej liczby warsztatów pod swoim szyldem i zapewnienie w nich podobnych standardów obsługi. Sieci warsztatowe wymagają od należących do nich warsztatów spełniania określonych kryteriów – np. wykonywania konkretnych typów napraw, posiadania odpowiedniego wyposażenia czy odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Oferują w zamian różnego rodzaju korzyści, np. zakupy części na preferencyjnych warunkach, szkolenia techniczne czy wsparcie marketingowe. Więcej informacji na temat sieci warsztatowych znajduje się w artykułach z tej kategorii.