Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:10 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light

Organizacje branżowe

Największa Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej dnia 27 listopada 2008r. będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]

Kolejny 1000 zł powędrował do zwycięzcy konkursu SDCM!

Nadchodzą ciężkie czasy dla niezależnych warsztatów samochodowych, nie tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Rozporządzenie GVO gwarantujące dostęp do danych technicznych dla niezależnego rynku motoryzacyjnego wygasa w 2010 roku, a mająca na te przepisy wpływ Komisja Europejska nie zamierza przedłużać regulacji zawartych w rozporządzeniu. Tym samym niezależne warsztaty stoją przed realnym zagrożeniem […]

Auto-Land nowym członkiem SDCM!

Niezależny rynek motoryzacyjny ma coraz silniejszą reprezentację, gdyż liczba firm popierających działania Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych stale rośnie. Nowym członkiem SDCM została firma Auto-Land Sp. z o.o. Firma Auto-Land zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji niezależnego rynku motoryzacyjnego, spowodowanej nadchodzącym wygaśnięciem rozporządzenia BER (GVO) 1400/2002 chętnie przystąpiła do wspierania działań Stowarzyszenia SDCM, które jest między […]

Kto ponownie zgarnie 1.000 zł ?!

Niezależny rynek motoryzacyjny faktycznie zagrożony jest brakiem dostępu do danych technicznych służących do naprawy samochodów. Zagrożenie to spowodowane jest faktem, iż Komisja Europejska nie zamierza przedłużać Rozporządzenia GVO, które wygaśnie w 2010 roku. Oznacza to, że przepisy wymagające od producentów pojazdów zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami przestaną obowiązywać. […]

Start kampanii „Prawo do naprawy”

24 czerwca 2008r. na zorganizowanym w warsztacie samochodowym w Warszawie śniadaniu prasowym, oficjalnie ruszyła w Polsce europejska kampania „Prawo do naprawy”, wzywająca do trzymania korzystnego dla niezależnego rynku motoryzacyjnego rozporządzenia Komisji Europejskiej GVO. W Polsce kampania prowadzona jest wspólnie przez następujące organizacje: SDCM– Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych FK– Federacja Konsumentów PISKP– Polska Izba Stacji Kontroli […]

Wskazówki dla właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów

Z inicjatywy Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów ukazała się na rynku pierwsza pozycja z serii Poradnik Motoryzacyjny pod tytułem „Vademecum inwestora SKP”. Publikacja przedstawia wszystkie aspekty budowy, organizacji i działania stacji kontroli pojazdów, regulowane zapisami prawnymi obowiązującymi w 2008 roku, w tym szczególnie: – Wymagania ogólne dla stacji kontroli pojazdów – Założenia projektowe stanowiska badań […]

SDCM wzywa do utrzymania przepisów GVO po 2010 roku

Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]

„Prawo do naprawy” wzywa do utrzymania regulacji GVO

W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]

Co może olej Top Tec 4200 5W-30?

Olej silnikowy Top Tec 4200 5W-30 znany dotychczas jako olej dla samochodów z grupy VW, których silniki wymagają zastosowania oleju z aprobatą 504.00 oraz 507.00 , został również zaaprobowany przez Mercedes-Benz (aprobata MB229.51) oraz BMW (aprobata BMW-Longlife04). Olej jest sklasyfikowany przez ACEA jako A3-04/B4-04/C3-04. Olej może być stosowany w nowoczesnych silnikach samochodów benzynowych oraz Diesla, […]

Kto zgarnął 1.000 zł !

Niezależny warsztat jest najważniejszym ogniwem w łańcuchu dystrybucji części zamiennych. Dlatego Stowarzyszenie Dystrybutorów podejmuje działania w celu swobodnego dostępu dla niezależnych warsztatów do danych technicznych, w formie internetowej wyszukiwarki, zwanej OASIS. Jednocześnie aby pokazać jak ważny jest to aspekt, Stowarzyszenie SDCM podjęło działania informacyjne dla całej branży. W tym celu zorganizowano konkurs dla warsztatów samochodowych […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.