Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Organizacje branżowe

Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią?

Nowelizacja ustawy dotyczącej okresowych badań technicznych pojazdów w Polsce miała być remedium m.in. na popularny problem wycinania filtrów cząstek stałych (DPF) w pojazdach. Czy po zmianach rzeczywiście czeka nas rewolucja w tym zakresie, masowe kary i konfiskaty dowodów rejestracyjnych? Wiele wskazuje na to, że… nie.

Czipowy deficyt nadal grozi – jak uniezależnić europejską motoryzację?

Zakłócenia dostaw półprzewodników opóźniły produkcję 500 000 pojazdów na całym świecie, a niedobory tych elementów mogą być odczuwalne również w 2022 roku. Producenci części i komponentów uważają, że zapewnienie odpowiedniego poziomu dostępności układów półprzewodnikowych powinno być jednym z priorytetów Unii Europejskiej – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Handel częściami pod lupą – kogo skontroluje KAS?

Sprzedawcy części używanych, handlujący w Internecie to największa grupa osób, które zostaną poddane kontroli w ramach działań inspektorów Krajowej Administracji Skarbowej. Co w pierwszej kolejności będzie sprawdzane przez kontrolerów?

Producentom brakuje stali, Komisja Europejska głucha na argumenty

Komisja Europejska chce przedłużyć o kolejne trzy lata obowiązywanie mechanizmu ochrony unijnego rynku stali. Tymczasem coraz bardziej ograniczony dostęp do tego surowca obniża konkurencyjność europejskiego przemysłu motoryzacyjnego i zagraża tysiącom miejsc pracy, również w Polsce – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Stery przejęte, kurs utrzymany

Rozmowa z Tomaszem Bębnem, dyrektorem zarządzającym Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe otwarcie na starych fundamentach – wywiad z nowym prezesem SDCM

Po zmianach organizacyjnych w Stowarzyszeniu Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, funkcja prezesa będzie kadencyjna. Na pierwszą kadencję wybrany został Krzysztof Soszyński, wieloletni członek zarządu SDCM oraz wiceprezes zarządu spółki Inter Cars SA. Świeżo wybranego prezesa zapytaliśmy o szczegóły zmian w organizacji oraz plany dotyczące jej przyszłości.

Zakazać napędu konwencjonalnego – duński pomysł na neutralność klimatyczną

Dania domaga się od Komisji Europejskiej wprowadzenia w 2030 roku zakazu sprzedawania nowych samochodów z napędem konwencjonalnym. Wprowadzenie tego postulatu w życie oznaczać będzie likwidację całego sektora produkcji motoryzacyjnej, zniknięcie dziesiątek tysięcy miejsc pracy w Polsce, a przy tym nie przyniesie zakładanych skutków ekologicznych – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe przepisy dot. badań pojazdów już wkrótce. Co zmieniło się w projekcie?

Nowelizacja przepisów dotyczących badań technicznych pojazdów w Polsce może wejść w życie rok później niż zapowiadano, czyli 1 stycznia 2022 r. Na jakim etapie są prace oraz co zmieniło się w projekcie względem jego pierwotnej wersji? Odpowiedzi w naszym artykule.

SDCM z nowym zarządem, prezesem i dyrektorem zarządzającym

Za nami kolejne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Było ono pod wieloma względami wyjątkowe, ponieważ przegłosowano na nim zmiany organizacyjne. Zgodnie z zapowiedziami sprzed ponad roku zmieni się rola prezesa. Nowo wybrany prezes SDCM będzie czuwał nad strategią działań Stowarzyszenia, zaś zarządzaniem operacyjnym zajmie się nowo powołany dyrektor zarządzający.

Gumowy asfalt – pomysł na wykorzystanie zużytych opon

Zużyte opony idealnie nadają się do wykorzystania w nowoczesnej technologii tzw. gumowego asfaltu (AMG), używanego do warstwy ścieralnej drogi. To mieszanka asfaltu drogowego z rozdrobnioną gumą z opon samochodowych. Dodatek gumowy stanowi co najmniej 15% masy i pęcznieje pod wpływem reakcji z gorącym asfaltem.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.