Dealer sprzedał nowe auto bez gwarancji. Kia znów na językach.

22 maja 2018, 9:25

Czy można kupić fabrycznie nowy samochód bez gwarancji producenta? Okazuje się, że w naszym kraju jest to jak najbardziej możliwe. W roli głównej tej historii występuje dealer marki Kia.

Dziennikarze programu „Interwencja”, emitowanego w telewizji Polsat News, dotarli do Jadwigi Binkowskiej, mieszkanki podbełchatowskiego Parzna, która zakupiła u dealera w Łowiczu nową Kię Rio. Samochód miał być wyposażony w fabryczną instalację gazową. „Miał być”, ponieważ takie wrażenie można było odnieść, sugerując się ulotkami reklamowymi salonu dealerskiego oraz słuchając zapewnień sprzedawców. Prawda okazała się jednak inna.

31 grudnia 2017 r. (po upływie ok. półtora roku od daty zakupu) silnik samochodu odmówił posłuszeństwa. Korzystając z pakietu ubezpieczenia assistance, właścicielka odesłała pojazd na naprawę do autoryzowanego serwisu. Na miejscu okazało się, że naprawa nie zostanie wykonana, ponieważ auto nie posiada ważnej gwarancji na silnik. Jak to możliwe? Zdaniem Kia Motors Polska, gwarancja została utracona w momencie zamontowania instalacji gazowej.

Okazało się, że instalacja gazowa oferowana przez dealera nie posiadała autoryzacji Kia, nie była zatem fabryczną instalacją producenta pojazdu. Dealer montował ją jakoby na własną rękę, nie udzielał przy tym dodatkowego ubezpieczenia na silnik, choć takie rozwiązania są już oferowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe.

Oferta dealera wydaje się co najmniej nieatrakcyjna, jednak moglibyśmy założyć, że skoro klient godzi się na zakup auta bez gwarancji, za to z instalacją gazową, rozwiązanie może mieć rację bytu. Niestety rzeczywistość wygląda inaczej. Właścicielka pojazdu była przekonana, że jej samochód w całości podlega 7-letniej gwarancji producenta.

Kolejne etapy sprawy to znana nam już dobrze z innych kontrowersyjnych spraw dotyczących marki Kia (np. 1., 2., 3.) „spychologia”. Polska centrala firmy odcięła się od sprawy, stwierdzając, że dealer zamontował instalację LPG na własną rękę, więc jest on jedynym podmiotem odpowiedzialnym za zaistniałą sytuację. Dealer zarzeka się, że poinformował nabywcę o braku gwarancji na silnik samochodu, ale nie przedstawia dokumentów, które mogłyby tego dowieść. Właścicielka domaga się wymiany pojazdu na nowy, na co oczywiście dealer się nie zgadza. Samochód stoi pod chmurką na placu dealera z wymontowanym silnikiem i pewnie jeszcze długo tam postoi do czasu rozstrzygnięcia sporu. Bazując na własnym doświadczeniu w obserwacji tego typu spraw, zastanawiamy się czy kolejnym krokiem dealera będzie rozpoczęcie naliczania opłat za postój pojazdu na jego terenie…

Być może po emisji materiału przez telewizję, sprawa nabierze rozpędu i strony szybciej dojdą do porozumienia. Sytuacja niesie jednak ze sobą pewną przestrogę. Zdaje się, że w dzisiejszych czasach trzeba wykazywać się szczególną ostrożnością nie tylko w przypadku zakupu używanego pojazdu od handlarza, wygląda na to, że równie nieufnie należy podchodzić do dealerów, oferujących fabrycznie nowe samochody.

Więcej informacji na temat sprawy można znaleźć na stronach Polsat News: http://www.polsatnews.pl/wideo/nowe-auto-z-salonu-popsulo-sie-okazuje-sie-ze-nie-bylo-na-gwarancji_6711719/

Dowiedz się więcej

ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej
ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej

Pracownicy ASO Kia odmówili wykonania naprawy gwarancyjnej samochodu serwisowanego w niezależnym warsztacie. Jako powód podano niewykonanie przeglądu w autoryzowanym warsztacie oraz niedostarczenie przez klienta odpowiedniej dokumentacji serwisowej. Jest to standardowy przykład naruszenia postanowień rozporządzenia MV BER. Kontrowersyjna odmowa wykonania naprawy gwarancyjnej przez ASO Kia Jeden z naszych czytelników poskarżył się na usługi opolskiego ASO Kia […]

Problem z ASO Kia rozwiązany – małe zwycięstwo
Problem z ASO Kia rozwiązany – małe zwycięstwo

Opisany na naszych łamach problem właściciela Kii Carens, któremu odmówiono wykonania naprawy gwarancyjnej pojazdu w autoryzowanym serwisie został zakończony pozytywnie. Kia naprawi auto na własny koszt. Sprawa Kia nie znajdzie finału w sądzie Zobacz artykuł: „Kolejny problem z ASO Kia„ Nasz Czytelnik, Pan Tomasz, z zadowoleniem poinformował nas o odpowiedzi Kia, która po opisaniu sprawy […]

Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.
Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.

Właścicielka koreańskiego SUVa zgłosiła się na standardowy przegląd do autoryzowanej stacji obsługi Kia. Jej auto było sprawne, dlatego też nie spodziewała się żadnych problemów. Szereg dziwnych zdarzeń, które nastąpiły później mógłby posłużyć jako inspiracja dla współczesnej powieści w klimacie najlepszych utworów Franza Kafki. ASO Kia i kontrowersje Otrzymujemy sporo skarg od Czytelników na działalność autoryzowanych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 maja 2018, 17:42 13 0

Kia Motors Polska powinna wyciągnąć konsekwencje w stosunku od swojego dealera w Łowiczu a nie nie się odcinać. W końcu świadczy to o samej marce Kia. Gdzie to 7 lat gwarancji ???

Odpowiedz

Agi.sgaggy, 8 sierpnia 2022, 2:22 1 0

Mam podobną sytuację ale z Fiatem ;(

Odpowiedz

agi.shaggy, 8 sierpnia 2022, 2:23 0 0

Mam podobną sytuację ale z Fiatem ;(

Odpowiedz