Gwarancja według ASO Nissana…

, 5 września 2012, 12:44

Na naszą skrzynkę mailową dotarła kolejna informacja o przypadku naruszania rozporządzenia MVBER. Tym razem chodzi o jeden z autoryzowanych serwisów Nissana, który na swojej stronie internetowej publikuje książeczkę gwarancyjną, której zapisy dyskredytują niezależny rynek motoryzacyjny i wprowadzają kierowców w błąd.

W momencie publikacji tego artykułu, książka gwarancyjna naruszająca obowiązujące prawo wciąż znajduje się w zakładce Serwis->Gwarancja na stronie internetowej dealera Autoniss.
 

Dokument zawiera między innymi takie zapisy:

„(2.4) Wszystkie przeglądy okresowe powinny, a ewentualne naprawy muszą być przeprowadzane wyłącznie w ASO NISSAN lub przez autoryzowanego Dealera. Jest to podstawowy warunek zachowania gwarancji.”

„(2.10.7) Naprawa blacharsko-lakiernicza samochodu NISSAN objętego gwarancją w stacji nie posiadającej autoryzacji NISSAN powoduje natychmiastowe cofnięcie gwarancji na nadwozie, a w przypadku szerokiego zakresu uszkodzeń – na cały pojazd. Samochód, który przejął ubezpieczyciel, całkowicie likwidując zaistniałą w nim szkodę, ma z dniem zaistnienia szkody cofniętą gwarancję na cały pojazd.”

Powyższe punkty są sprzeczne z wytycznymi Komisji Europejskiej uzupełniającymi rozporządzenie 461/2010 i mogą one prowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku.

„(2.5) Stosowanie oryginalnych części i akcesoriów jest niezbędne dla prawidłowej, niezawodnej i długotrwałej eksploatacji pojazdu. Jedynie oryginalne części i akcesoria NISSAN (oznaczone napisem NISSAN Genuine Parts) są objęte Gwarancją NISSAN na oryginalne części i akcesoria.”

Stosowanie części z logiem Nissana opisane w punkcie powyżej może wprowadzać w błąd konsumenta, który będzie sądzić, że użycie części jakiejkolwiek innej marki będzie szkodliwe dla niezawodności i trwałości pojazdu, co oczywiście nie jest prawdą.

Czekamy na oficjalną odpowiedź i reakcję dealera w tej sprawie. Jak poinformował nas w rozmowie telefonicznej pracownik ASO NIssana, możliwe jest, że książeczka jest zwyczajnie nieaktualna. Jeżeli nawet tak jest, to przez to, że znajduje się na oficjalnej stronie firmy, skutecznie wprowadza kierowców w błąd. 

Jeśli ktoś z Państwa natknął się na podobny przykład naruszania prawa zapraszamy do kontaktu na adres redakcja@motofocus.pl.
 

Dowiedz się więcej

Kierowco, zadzwoń do swojego dealera…
Kierowco, zadzwoń do swojego dealera…

„Każda naprawa poza siecią Opla powoduje utratę gwarancji! Może także obniżyć bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny”. Takim hasłem, ignorując zapisy rozporządzenia MVBER, jeden z Autoryzowanych Serwisów Opla zachęca kierowców do korzystania ze swoich usług. Powyższe zdjęcie trafiło na naszą skrzynkę mailową dzięki jednemu z Czytelników MotoFocusa. Na zdjęciu widać naklejkę, którą serwis umieścił pod maską […]

ASO Opla rezygnuje z kontrowersyjnych naklejek
ASO Opla rezygnuje z kontrowersyjnych naklejek

Niedawno informowaliśmy Państwa o przypadku naruszania prawa przez jeden z autoryzowanych serwisów z sieci Opla. Dzięki naszej interwencji ASO zrezygnowało ze stosowania naklejek dyskredytujących warsztaty niezależne. Przypomnijmy, że rzecz dotyczyła naklejek, które pracownicy serwisu umieszczali pod maskami naprawianych aut. Sprawę opisaliśmy w artykule „Kierowco, zadzwoń do swojego dealera…”. Przedstawiciele ASO w odpowiedzi na nasze zapytanie […]

Ford ignoruje zapisy GVO
Ford ignoruje zapisy GVO

W warunkach gwarancji na sprzedawane w Polsce Fordy Ka wciąż znajdują się zakazane przez przepisy europejskie zapisy o konieczności dokonywania przeglądów w ASO. Zgodnie z nowym rozporządzeniem GVO i Sektorowymi Wytycznymi do jego stosowania, koncerny samochodowe nie mogą uzależniać obowiązywania gwarancji na dane auto od przeprowadzania przeglądów okresowych w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Tymczasem w warunkach […]

Patrz, co podpisujesz… gwarancja serwisowa na samochód używany w praktyce
Patrz, co podpisujesz… gwarancja serwisowa na samochód używany w praktyce

Zgodnie z rozporządzeniem MV BER, właściciel pojazdu z ważną gwarancją producenta ma prawo wyboru, czy chce serwisować go w sieci ASO czy w niezależnym warsztacie. Wybór drugiej opcji nie powinien skutkować utratą gwarancji, pod warunkiem, że przegląd został wykonany prawidłowo. W przypadku zakupu u dealera auta używanego z gwarancją, sprawa ta nie jest jednak oczywista. […]

Kia skazana za nieuczciwe zapisy gwarancyjne
Kia skazana za nieuczciwe zapisy gwarancyjne

Szwedzki Sąd Gospodarczy uznał, że klauzule wyłączające zawarte w umowach gwarancyjnych Kia naruszają prawo konkurencji i zobowiązał firmę do umożliwienia swoim klientom wyboru pomiędzy nieautoryzowanymi i autoryzowanymi warsztatami. Gwarancja Kia łamała europejskie prawo Sąd zdecydował, że działania marki Kia łamią zasady uczciwej konkurencji. Koreańska marka wykorzystywała model sprzedaży samochodów, który ogranicza możliwości wyboru warsztatów przez […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!