Ford ignoruje zapisy GVO

4 stycznia 2011, 0:00

W warunkach gwarancji na sprzedawane w Polsce Fordy Ka wciąż znajdują się zakazane przez przepisy europejskie zapisy o konieczności dokonywania przeglądów w ASO.

Zgodnie z nowym rozporządzeniem GVO i Sektorowymi Wytycznymi do jego stosowania, koncerny samochodowe nie mogą uzależniać obowiązywania gwarancji na dane auto od przeprowadzania przeglądów okresowych w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Tymczasem w warunkach gwarancji Forda Ka wciąż widnienie zapis, że gwarancja na perforację powłoki lakierniczej wymaga regularnych przeglądów ASO Forda, a w rejestrze przeglądów nadwozia i powłoki lakierniczej istnieje pole, w którym należy zaznaczyć, czy serwis dokonujący przeglądu jest autoryzowany, czy nie.

Przepisy jednoznacznie stwierdzają, że producent samochodu ma prawo odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej jeśli udowodni klientowi, że usterka jest wynikiem nieprawidłowo wykonanego przeglądu okresowego. Jednak sam fakt wykonania przeglądu w warsztacie niezależnym nie powoduje utraty gwarancji.

Zapisy w gwarancji Forda mogą zniechęcić wielu klientów przed korzystaniem z niezależnych serwisów w obawie przed utratą gwarancji. Większość polskich przedstawicieli koncernów samochodowych już zmieniła swoje warunki gwarancji, w tym Fiat Auto Polska, w fabryce której powstaje wspomniany Ford Ka.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Kierowco, zadzwoń do swojego dealera…
Kierowco, zadzwoń do swojego dealera…

„Każda naprawa poza siecią Opla powoduje utratę gwarancji! Może także obniżyć bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny”. Takim hasłem, ignorując zapisy rozporządzenia MVBER, jeden z Autoryzowanych Serwisów Opla zachęca kierowców do korzystania ze swoich usług. Powyższe zdjęcie trafiło na naszą skrzynkę mailową dzięki jednemu z Czytelników MotoFocusa. Na zdjęciu widać naklejkę, którą serwis umieścił pod maską […]

Gwarancja według ASO Nissana…
Gwarancja według ASO Nissana…

Na naszą skrzynkę mailową dotarła kolejna informacja o przypadku naruszania rozporządzenia MVBER. Tym razem chodzi o jeden z autoryzowanych serwisów Nissana, który na swojej stronie internetowej publikuje książeczkę gwarancyjną, której zapisy dyskredytują niezależny rynek motoryzacyjny i wprowadzają kierowców w błąd. W momencie publikacji tego artykułu, książka gwarancyjna naruszająca obowiązujące prawo wciąż znajduje się w zakładce […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!