W warunkach gwarancji na sprzedawane w Polsce Fordy Ka wciąż znajdują się zakazane przez przepisy europejskie zapisy o konieczności dokonywania przeglądów w ASO.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem GVO i Sektorowymi Wytycznymi do jego stosowania, koncerny samochodowe nie mogą uzależniać obowiązywania gwarancji na dane auto od przeprowadzania przeglądów okresowych w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Tymczasem w warunkach gwarancji Forda Ka wciąż widnienie zapis, że gwarancja na perforację powłoki lakierniczej wymaga regularnych przeglądów ASO Forda, a w rejestrze przeglądów nadwozia i powłoki lakierniczej istnieje pole, w którym należy zaznaczyć, czy serwis dokonujący przeglądu jest autoryzowany, czy nie.
Przepisy jednoznacznie stwierdzają, że producent samochodu ma prawo odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej jeśli udowodni klientowi, że usterka jest wynikiem nieprawidłowo wykonanego przeglądu okresowego. Jednak sam fakt wykonania przeglądu w warsztacie niezależnym nie powoduje utraty gwarancji.
Zapisy w gwarancji Forda mogą zniechęcić wielu klientów przed korzystaniem z niezależnych serwisów w obawie przed utratą gwarancji. Większość polskich przedstawicieli koncernów samochodowych już zmieniła swoje warunki gwarancji, w tym Fiat Auto Polska, w fabryce której powstaje wspomniany Ford Ka.
Komentarze