Wyniki Grupy Michelin za I połowę 2014 r.

30 lipca 2014, 13:40

W pierwszej połowie 2014 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro, zaś jej zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,16 mld euro. Koncern oczekuje utrzymania popytu na opony w na rynkach rozwiniętych oraz w Chinach, na pozostałych ma się on zmniejszyć.

Rynek opon do pojazdów osobowych i dostawczych

Pierwsze wyposażenie

W Europie wolumen sprzedaży opon w I połowie 2014 roku wzrósł o 6 proc. W Europie Zachodniej odnotowano wzrost wolumenów sprzedaży o 7 proc., zaś w Europie Wschodniej spadek o 5 proc., co było spowodowane napiętą sytuacją geopolityczną.

W Ameryce Północnej odnotowano wzrost sprzedaży o 3 proc., w Azji sprzedaż urosła o 7 proc., na co wpływ miały wzrosty m.in. na rynku chińskim (10 proc.), zaś w Ameryce Południowej widoczny był spadek wolumenu sprzedaży o 18 proc.

Rynek wymiany

W Europie wolumen sprzedaży na rynku wymiany wzrósł o 4 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen wzrósł o 7 proc., z kolei w Europie Wschodniej wolumen sprzedaży spadł o 10 proc., co był spowodowane napięciami w Rosji i na Ukrainie.

Popyt w Ameryce Północnej zwiększył się o 6 proc., w Azji odnotowano wzrost popytu o 6 proc., zaś w Ameryce Południowej odnotowano wzrost na poziomie 4 proc.

Rynek opon do pojazdów ciężarowych

Pierwsze wyposażenie

Popyt na rynku europejskim zmniejszył się o 7 proc. W Europie Zachodniej w I kw. 2014 r. wolumen sprzedaży wzrósł o 8 proc., głównie za sprawą zakupów ciężarówek przed wprowadzeniem norm emisji Euro VI, ale w II kw. zanotował spadek. W Europie Wschodniej kryzys na Ukrainie i spowolnienie gospodarcze w Rosji spowodowały znaczący spadek wolumenów sprzedaży.

W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 10 proc., na rynkach azjatyckich popyt zwiększył się o 4 proc., zaś w Ameryce Południowej popyt spadł o 9 proc.

Rynek wymiany

Wolumen sprzedaży w Europie wzrósł o 6 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., a Europie Wschodniej o 2 proc. Z kolei 6 proc. spadek zanotowano w Turcji. W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., popyt w Azji wzrósł o 2 proc., zaś w Ameryce Południowej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży o 3 proc.
 

Dowiedz się więcej

Michelin wdroży odnawialny składnik gumy
Michelin wdroży odnawialny składnik gumy

Michelin pracuje nad wdrożeniem do produkcji przemysłowej odnawialnego izoprenu, który będzie można zastosować do wytwarzania opon i innych produktów gumowych. Michelin realizuje ten ekologiczny projekt z firmą Amyris, do konsorcjum dołączyła właśnie firma Braskem. Wspólny projekt umożliwi Michelin zdobycie dodatkowego źródła poly-izoprenu wykorzystywanego do produkcji wysokiej jakości opon. Będzie to surowiec wysokiej klasy, ale jednocześnie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!