Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
14 sierpnia 2015, 8:48
Ponad osiem miesięcy później niż zapowiadano pojawia się w Polsce możliwość rejestracji tzw. “anglików”. Od 15 sierpnia będzie możliwe przeprowadzenie badania technicznego pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. Jest ono niezbędne do dopuszczenia pojazdu do ruchu.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające przepisy w sprawie dopuszczenia do ruchu pojazdów z kierownicą po prawej stronie weszło w życie 29 maja. Faktycznie nadal jednak nie można było zarejestrować "anglika", ponieważ na wdrożenie odpowiednich przepisów wykonawczych czekały stacje kontroli pojazdów. Na przejście od teorii do faktycznej możliwości rejestracji pojazdów mięliśmy poczekać kilka dni – upłynęło ponad 2,5 miesiąca.
Zmiany rozporządzeń w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz w sprawie warunków technicznych pojazdów wchodzą w życie 15 sierpnia. Oznacza to, że SKP będą mogły wykonać badanie techniczne "anglika" i, jeśli spełni wskazane kryteria, zakończyć je z wynikiem pozytywnym. Warto zauważyć, że możliwość ta faktycznie pojawi się dwa dni później, gdyż 15 sierpnia przypada święto NMP i jest to dzień wolny od pracy. Diagności mogą zapoznać się ze szczegółami technicznymi na temat badań pojazdów konstrukcyjnie przystosowanych do ruchu lewostronnego, między innymi na stronie internetowej Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.
Pojazd z kierownicą po prawej stronie, który przejdzie badanie na SKP z rezultatem pozytywnym musi być nie tylko sprawny technicznie, ale i przystosowany według wskazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju kryteriów. Należy przystosować reflektory do ruchu prawostronnego, przerobić lusterka wsteczne i zmienić prędkościomierz na wyskalowany w kilometrach. Ostatnim warunkiem dopuszczenia do ruchu jest obowiązkowe ubezpieczenie OC. Większość towarzystw ubezpieczeniowych ma w swojej ofercie możliwość wykupienia polisy OC na „angliki” już od dłuższego czasu. Jest ona najczęściej sporo droższa niż ta, przeznaczona dla aut z kierownicą po lewej stronie.
29 maja weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające przepisy w sprawie dopuszczenia do ruchu pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Nie oznacza to jednak, że „angliki“ można już rejestrować w wydziałach komunikacji. Zgodnie z oczekiwaniami, największym kosztem osób posiadających takie pojazdy może być obowiązkowe ubezpieczenie OC. Angliki tuż tuż… Rozporządzenie Ministerstwa sugeruje, […]
Wprowadzenie w Polsce możliwości rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie to ostatnio temat tyleż popularny, co kontrowersyjny. Zastanawiamy się, jakie konsekwencje zmiany przyniosą warsztatom – głównie tym specjalizującym się w dokonywaniu tzw. “przekładek kierownicy”? Prawdopodobnie nie odczują one braku klientów, przeciwnie – patrzą w przyszłość z optymizmem. Tanie "angliki" zmienią polski rynek? Inwazja tanich […]
Zdecydowana większość towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce oferuje już możliwość wykupienia polisy OC na pojazdy z kierownicą po prawej stronie. Ceny są bardzo zróżnicowane. Ubezpieczyciele zdają się czekać czy statystyka wykaże rzeczywistą szkodowość “anglików” w polskich warunkach drogowych. Od soboty, 15 sierpnia 2015 roku, pojazdy przystosowane do ruchu lewostronnego mogą przejść badanie w stacji kontroli pojazdów, […]
Ceny obowiązkowych ubezpieczeń OC wzrosły w ciągu mijającego roku. Są dziś średnio zdecydowanie wyższe niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Ubezpieczyciele nie zarabiają na OC We wzroście składek za OC rynek ubezpieczeniowy upatruje lekarstwa na obecną sytuację ubezpieczycieli, którzy od dłuższego już czasu mierzą się z problemem nierentowności polis komunikacyjnych. […]
Od sierpnia ubiegłego roku w wydziałach komunikacji można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie. Stawki ubezpieczenia OC w większości towarzystw są dla nich znacznie wyższe niż dla samochodów przystosowanych do ruchu prawostronnego. Tu jednak także można zaobserwować zwyżki. Obecnie, aby zarejestrować "anglika" wystarczy przystosować jego reflektory do ruchu prawostronnego, przerobić lusterka wsteczne i zmienić […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
geko,
14 sierpnia 2015, 15:55
00
Rozumiem że wprowadzą również zakaz wyprzedzanie przez te samochody . Nie wyobrażam sobie jak będzie wyprzedzał tira na jezdni dwukierunkowej , życzę powodzenia nie wróżę sukcesów.
Ile osób będzie musiało zginąć przez brak widoczności kierowcy by uznano, że te samochody są nieprzystosowane do ruchu i zarazem niebezpieczne? Telewizja szybko to zalatwi, 2-3 śmiertelne wypadki, nagonka po kontakcie ze stronniczym ekspertem i zacznie się sraczka w ministerstwie.
Ceny OC dla anglików będą przez jakiś czas dużo wyższe ponieważ są one uznawane za bardziej szkodowe. Jeśli statystyki pokażą, że kierujący takimi samochodami nie powodują więcej wypadków niż autami z kierownicą po lewej stronie wówczas ceny najprawdopodobniej się zrównają.
Zdumiewa mnie sam tytuł artykułu "w końcu". Sugeruje to ,że długo na to czekaliśmy jak na zbawienie. Tymczasem to wielka porażka Polski. Przez jednego idiotę ,który wygrał sprawę przeciwko Polsce przed Trybunałem Europejskim miliony codziennych użytkowników dróg zostaną narażeni na ryzyko wypadku spowodowanego przez kierującego "anglikiem". W całej Europie co prawda można bez większych przeszkód rejestrować "angliki" jednak nikt przy zdrowych zmysłach nie używa tam "anglika" do codziennej jazdy."Angliki" kupują kolekcjonerzy i takie auta w zasadzie nie uczestniczą w zwykłym ,codziennym ruchu. Czy ktoś widział w Niemczech czy Francji "anglika" w zwykłym użytkowaniu ? W Polsce jak zwykle będzie inaczej. Wszyscy młodzieńcy przesiądą się teraz z rozlatujących się beemek na trochę mniej rozlatujące się "angliki" i pozabijają wielu niewinnych uczestników ruchu. To dobry przykład jak prawo nie nadąża za życiem...
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
geko, 14 sierpnia 2015, 15:55 0 0
Rozumiem że wprowadzą również zakaz wyprzedzanie przez te samochody . Nie wyobrażam sobie jak będzie wyprzedzał tira na jezdni dwukierunkowej , życzę powodzenia nie wróżę sukcesów.
Odpowiedz
Rotsen, 17 sierpnia 2015, 10:29 0 0
Ile osób będzie musiało zginąć przez brak widoczności kierowcy by uznano, że te samochody są nieprzystosowane do ruchu i zarazem niebezpieczne? Telewizja szybko to zalatwi, 2-3 śmiertelne wypadki, nagonka po kontakcie ze stronniczym ekspertem i zacznie się sraczka w ministerstwie.
Odpowiedz
mfind, 18 sierpnia 2015, 17:52 0 0
Ceny OC dla anglików będą przez jakiś czas dużo wyższe ponieważ są one uznawane za bardziej szkodowe. Jeśli statystyki pokażą, że kierujący takimi samochodami nie powodują więcej wypadków niż autami z kierownicą po lewej stronie wówczas ceny najprawdopodobniej się zrównają.
Pozdrawiam,
Łukasz
Odpowiedz
JECK2, 20 sierpnia 2015, 13:52 0 0
DZWONIŁEM PZU OC DROŻSZE TYLKO O 50%
Odpowiedz
Anonim, 20 sierpnia 2015, 14:08 0 0
Zdumiewa mnie sam tytuł artykułu "w końcu". Sugeruje to ,że długo na to czekaliśmy jak na zbawienie. Tymczasem to wielka porażka Polski. Przez jednego idiotę ,który wygrał sprawę przeciwko Polsce przed Trybunałem Europejskim miliony codziennych użytkowników dróg zostaną narażeni na ryzyko wypadku spowodowanego przez kierującego "anglikiem". W całej Europie co prawda można bez większych przeszkód rejestrować "angliki" jednak nikt przy zdrowych zmysłach nie używa tam "anglika" do codziennej jazdy."Angliki" kupują kolekcjonerzy i takie auta w zasadzie nie uczestniczą w zwykłym ,codziennym ruchu. Czy ktoś widział w Niemczech czy Francji "anglika" w zwykłym użytkowaniu ? W Polsce jak zwykle będzie inaczej. Wszyscy młodzieńcy przesiądą się teraz z rozlatujących się beemek na trochę mniej rozlatujące się "angliki" i pozabijają wielu niewinnych uczestników ruchu. To dobry przykład jak prawo nie nadąża za życiem...
Odpowiedz