Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x 20.11 Zaciski hamulcowe i nie tylko. Prześwietlamy ofertę Axia – nowej marki na polskim rynku części.

BF-Goodrich

Najważniejsze wynalazki w świecie opon – kto jest ich twórcą?

Opony stosowane obecnie w samochodach osobowych to efekt wieloletniej ewolucji, w której miało swój udział szerokie grono wynalazców i producentów. Swego czasu przewagę nad rynkowymi konkurentami osiągały opony wyposażone w takie innowacje jak np. bieżnik. Nie istniał także podział na opony zimowe i letnie. Przedstawiamy krótki opis najważniejszych wynalazków, które zmieniały opony na coraz bardziej […]

Olsztyńska fabryka opon świętuje 25-lecie

2 grudnia mija 25 lat odkąd olsztyńska fabryka opon stała się częścią Grupy Michelin. Dziś ten zakład jest największym producentem ogumienia w Polsce, a jednocześnie największym pracodawcą na Warmii i Mazurach. Firma zatrudnia ponad 5 tysięcy osób, produkuje około 11 milionów opon rocznie oraz eksportuje 85 proc. swojej produkcji do krajów na wszystkich kontynentach.

Nowa opona off-road BFGoodrich

BFGoodrich przedstawia nowość w swojej ofercie – opony Mud-Terrain T/A KM3, przeznaczone do jazdy w ekstremalnych warunkach. Dzięki zastosowanym technologiom zapewnia lepszą trakcję, przyczepność oraz wytrzymałość na błotnistej i kamienistej nawierzchni.

Olsztyńska fabryka opon działa już 50 lat

Fabryka opon w Olsztynie obchodzi 50. urodziny. Oficjalne uruchomienie Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS) nastąpiło 28 października 1967 roku. W fabryce pracowało wówczas 1 500 osób i produkowano opony sprzedawane wyłącznie w Polsce.

Ten producent opon zanotował 5,1 mld euro sprzedaży

Grupa Michelin ogłasza sprzedaż netto w pierwszym kwartale 2016 r. w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności. Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych +4 proc., zaś opon ciężarowych +3 proc., […]

Opony Michelin specjalnie na Dakar

Dostawcą opon, na którego postawiło najwięcej zespołów startujących w Dakarze 2016, jest Michelin. Firma przygotowała ogumienie dla większości z 354 pojazdów zgłoszonych do tegorocznego wyścigu. Zużyte podczas rajdu opony będą badane, a informacje trafią do Centrum Badań i Rozwoju Michelin we francuskim Ladoux. Na potrzeby tegorocznego wyścigu firma Michelin przygotowała następujące opony dla pojazdów z […]

Nowe opony BFGoodrich do jazdy w trudnym terenie

Nowa opona terenowa BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 opiera się na technologiach przetestowanych podczas rajdów terenowych, w tym wymagającego SCORE Baja 1000. Zapewnia jej to trwałość oraz odporność na uszkodzenia, a także daje lepszą kontrolę nad pojazdem. Opona jest przeznaczona zarówno do jazdy w terenie, jak i po trudnych nawierzchniach, takich jak podłoże żwirowe, ziemiste czy […]

Wyniki Grupy Michelin za I półrocze 2015 roku

Grupa Michelin opublikowała wyniki finansowe osiągnięte na zakończenie pierwszej połowy 2015 r. – w tym okresie spółka wypracowała sprzedaż netto na poziomie 10,5 mld euro, która w porównaniu z poprzednim okresem jest wyższa o 8,5%. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wzrósł o 9% do poziomu 1,26 mld euro. Wzrost sprzedaży wyniósł 2,4% i był […]

Oponiarski gigant z Olsztyna

Grupy Michelin jest obecna w Polsce od 1994 r., kiedy otwarto w Warszawie biuro handlowe koncernu. W grudniu 1995 r. Grupa została większościowym udziałowcem fabryki oponiarskiej Stomil-Olsztyn S.A. Dziś olsztyńska jednostka jest największą fabryką opon w Polsce i jednym z największych zakładów produkcyjnych Michelin na świecie. Zajmuje około 200 hektarów. Zatrudnionych jest tam ponad 4 […]

Nowy Dyrektor Handlowy w Michelin Polska

Olivier Dacquin objął stanowisko Dyrektora Handlowego Michelin na Polskę i Kraje Bałtyckie. W Grupie Michelin pracuje od 1999 roku. Karierę rozpoczął od stanowiska Menadżera Produktu na Europę Środkową i Wschodnią. Później odpowiadał między innymi za kontakty Michelin z koncesjonerami i centrami szybkiej obsługi we Francji. Był też menedżerem marki Michelin i należącej do Michelin marki […]