Dostawcą opon, na którego postawiło najwięcej zespołów startujących w Dakarze 2016, jest Michelin. Firma przygotowała ogumienie dla większości z 354 pojazdów zgłoszonych do tegorocznego wyścigu. Zużyte podczas rajdu opony będą badane, a informacje trafią do Centrum Badań i Rozwoju Michelin we francuskim Ladoux.
Na potrzeby tegorocznego wyścigu firma Michelin przygotowała następujące opony dla pojazdów z poszczególnych kategorii:
Samochody – opony Michelin D16 oraz Michelin Latitude C
Wszystkie załogi Peugeot Sport (Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Carlos Sain oraz Cyril Despres) wystartowały na oponach Michelin D16 opracowanych specjalnie do pojazdów Peugeot 2008 DKR z napędem na przednie koła.
D16 nie jest tylko zwykłą modyfikacją swojej poprzedniczki. W porównaniu z ubiegłorocznym modelem posiada nowe konstrukcję oraz wzór bieżnika oraz niższą wagę. Głównymi założeniami inżynierów Michelin przy jej opracowywaniu były lepsza przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni, większa kontrola i stabilność podczas hamowania, a także większy komfort prowadzenia, tak istotny podczas długi rajdowych odcinków.
Opony D16 dedykowane są do samochodów z napędem na przednie koła, natomiast Michelin Latitude C przeznaczona jest do samochodów 4×4, takich X-Raid Minis czy Toyota Hiluxes.
Motocykle – Michelin Desert Race wraz z wkładem Michelin Bib Mousse
Opony Michelin Desert Race to sprawdzone rozwiązanie, które istotnie przyczyniło się do ostatnich pięciu zwycięstw Rajdu Dakar w kategorii motocykli. Podczas rywalizacji zawodnicy korzystają również z wkładów piankowych Michelin Bib Mousse, które są lżejsze od tradycyjnych dętek. Zapewniają one równowartość ciśnienia 1,2 bara i eliminują konieczność wymiany dętki w przypadku jej przebicia.
Ciężarówki – Michelin XZL+
Opony Michelin XZL+ to wiodące ogumienie do ciężarówek startujących w rajdach terenowych. O ich osiągach i wytrzymałości świadczy fakt, że na co dzień używane są przez pojazdy pracujące na placach budowy.
Pojazdy typu buggy – BFGoodrich Baja T/A KR2
Ogumienie BFGoodrich Baja T/A KR2, z portfolio jednej z marek grupy Michelin wyspecjalizowanej w rozwiązaniach off-road, odpowiada wymaganiom pojazdów buggy, które są lżejsze niż samochody z napędem na cztery koła.
Komentarze