Ten producent opon zanotował 5,1 mld euro sprzedaży

22 kwietnia 2016, 11:29

Grupa Michelin ogłasza sprzedaż netto w pierwszym kwartale 2016 r. w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności.

Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych +4 proc., zaś opon ciężarowych +3 proc., natomiast segment opon specjalistycznych utrzymał stabilną pozycję.


Odnotowane wyniki zostały wypracowane w następujących warunkach rynkowych:

  • Mocny popyt w segmentach opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych na dojrzałych rynkach.
  • Zróżnicowany popyt na nowych rynkach przy jednoczesnym mocnym popycie na opony osobowe i dostawcze w Chinach, zwyżkująca sprzedaż w Indiach oraz wyraźny spadek w Ameryce Południowej.
  • Rynki opon przemysłowych i specjalistycznych nadal osłabione z powodu wykorzystywania zapasów magazynowych w kopalniach.
  • Ujemny wpływ cen na poziomie 0,8 proc. oznaczający poprawę wynikającą ze strategii aktywnego zarządzania Grupy oraz sukcesu rynkowego nowych produktów i usług marek Grupy.

 

Sprzedaż netto

(w mln euro)

I kwartał 2016

 

I kwartał 2015

Zmiana

Opony do samochodów osobowych i dostawczych oraz ich dystrybucja

2.897

 

2.777

+ 4,3%

Opony do samochodów ciężarowych i ich dystrybucja

1.430

1.474

– 3%

Segmenty specjalistyczne*

738

771

– 4,2%

Grupa łącznie

5.065

5.022

+ 0,9%

*Opony przemysłowe, rolnicze, lotnicze i do jednośladów; mapy i przewodniki oraz pozostałe

 

 

Przegląd rynków:

Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

1 kw. 2016

% zmiana rok do roku

EUROPA* W

TYM ROSJA I KRAJE WNP

EUROPA* BEZ ROSJI I KRAJÓW WNP

AMERYKA

PÓŁNOCNA

AZJA

(BEZ INDII)

AMERYKA POŁUDNIOWA

AFRYKA/ INDIE/ BLISKI WSCHOD

ŁĄCZNIE

 

Pierwsze wyposażenie

 

+ 2%

 

+ 4%

 

+ 4%

 

0%

 

– 23%

 

+ 7%

 

+ 1%

Rynek wymiany
+ 3% + 3% + 6% + 5% – 2% + 4% + 4%

* Wraz z Turcją

  • W pierwszym kwartale tego roku rynki pierwszego wyposażenia i wymiany charakteryzował mocny wzrost, który odzwierciedlał dobrą sytuację w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Dzięki temu Grupa Michelin osiągnęła bardzo dobre wyniki na rynkach pierwszego wyposażenia w Ameryce Północnej, Brazylii, Europie i Chinach.
  • Dodatkowo firma odnotowała wzrost udziału w rynku pierwotnym.
  • W przypadku opon na wymianę wzrost utrzymywał się na wszystkich rynkach wschodzących.
  • Grupa zdobyła znaczne udziały rynkowe w Brazylii, Rosji, Chinach, Azji Wschodniej, Afryce, Indiach i na Bliskim Wschodzie.
  • Firma przywróciła rentowność w Europie i skoncentrowała się na sprzedaży poprzez wartości dodane oferty. Grupa oczekuje niedalekiej poprawy niesprzyjającej sytuacji w Ameryce Północnej.

 

Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych (opony radialne i diagonalne)

1 kw. 2016

% zmiana rok do roku

EUROPA* W

TYM ROSJA I KRAJE WNP

EUROPA* BEZ ROSJI I KRAJÓW WNP

AMERYKA

PÓŁNOCNA

AZJA

(BEZ INDII)

AMERYKA POŁUDNIOWA

AFRYKA/ INDIE/ BLISKI WSCHOD

ŁĄCZNIE

 

Pierwsze wyposażenie

 

+6%

 

+7%

 

– 12%

 

– 3%

 

– 39%

 

+ 8%

 

– 3%

Rynek wymiany + 2% + 3% + 4% – 5% -4% 0% -2%

 

Pierwszy kwartał 2016 r. stał pod znakiem spowolnionej dynamiki wzrostu rynków, która wynikała z sytuacji na rynkach wschodzących, pierwszego wyposażenia i bieżnikownia. Rynek europejski pozostała w dobrej kondycji.

Grupa odnotowała znaczący wzrost udziału w rynku dzięki doskonałym wynikom w segmencie pierwszego wyposażenia we wszystkich strefach. Sukces odniosły nowe produkty ze średniej półki, w szczególności marka BFGoodrich w Brazylii i Australii oraz marka Uniroyal w Ameryce Północnej. Marka Michelin wzmocniła swoją pozycję.


W efekcie Michelin zanotował istotny wzrost sprzedaży w Rosji, Europie i Ameryce Północnej.


Na szczególną uwagę zasługuje bardzo dobry odbiór oferty EFFITRAILER MICHELIN Solutions oraz przyspieszenie wdrożenia usług MICHELIN TIRE CARE.

 

Opony specjalistyczne

Opony przemysłowe: Rynek opon do kopalni kurczył się trzeci rok z rzędu, co wynika z wykorzystywania zapasów opon przez klientów Grupy. Rynek pierwszego wyposażenia kurczy się w dojrzałych strefach, w Chinach utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Segment opon dla infrastruktury i do kamieniołomów jest stabilny na rynkach dojrzałych. Przychody netto ze sprzedaży spadają z uwagi na niekorzystną sytuację w odniesieniu do surowców.


Opony rolnicze: Po spadku w 2015 r. rynki pierwszego wyposażenia wykazują tendencję wzrostową w Europie. W Ameryce Północnej utrzymuje się tendencja spadkowa. Poprawa sytuacji w segmencie opon na wymianę nastąpiła w dojrzałych strefach za sprawą znacznych zakupów dystrybutorów. Sytuacja ekonomiczna w Ameryce Południowej jest nadal bardzo niekorzystna. Strategia Grupy przyniosła wzrost wolumenu sprzedaży. W kontekście obniżek cen i niesprzyjających wahań kursów wymiany walut spółka utrzymuje stabilne przychody.


Opony do jednośladów: Rynki opon do motocykli i skuterów pozostają sprzyjające w Europie, ale kurczą się w Ameryce Północnej i Japonii. Sytuacja na rynkach wschodzących pozostaje dobra. Sprzedaż jest stabilna: wzrost wolumenu równoważy negatywny wpływ regionalnego zróżnicowania asortymentu i wahań kursów walut.


Opony lotnicze: Rynek opon dla lotnictwa komercyjnego nieprzerwanie rośnie napędzany wzrostem ruchu pasażerskiego. 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowości i innowacje Michelin na Poznań Motor Show
Nowości i innowacje Michelin na Poznań Motor Show

Podczas największych targów motoryzacyjnych w Polsce – Poznań Motor Show 2016 – Michelin zaprezentował innowacyjne opony, które dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii precyzyjnie reagują na zmieniające się warunki drogowe i pogodowe. W Poznaniu odbyła się polska premiera opony MICHELIN Pilot Sport 4 z ultrareakcyjnym bieżnikiem oraz prezentacja pierwszej opony letniej z homologacją zimową MICHELIN CrossClimate. Opony […]

Inteligentne opony na Poznań Motor Show
Inteligentne opony na Poznań Motor Show

Podczas targów Poznań Motor Show 2016 odbędzie się polska premiera opony Michelin Pilot Sport 4 z ultrareakcyjnym bieżnikiem oraz prezentacja pierwszej opony letniej z homologacją zimową Michelin CrossClimate. Michelin Pilot Sport 4 Ultrareakcyjny bieżnik Michelin Pilot Sport 4 powstał na bazie opony Michelin Pilot Sport EV – stworzonej na Mistrzostwa Formuły E, gdzie startują całkowicie […]

Nowatorskie opony w wyścigu 24h Le Mans
Nowatorskie opony w wyścigu 24h Le Mans

W najbliższą sobotę rusza kolejny wyścig 24h Le Mans. W ciągu jednej doby poszczególne zespoły będą starały się przejechać jak najdłuższy dystans na torze Circuit de la Sarthe. Zawodników wspierać będą najnowsze rozwiązania producentów motoryzacyjnych. W tym roku większość startujących zespołów wybrała opony Michelin przygotowane specjalnie na tę okazję. W 24-godzinnej rywalizacji na oponach Michelin […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!