Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Milion pojazdów elektrycznych w Polsce w 2025 r.? Do realnego celu brakuje 296 tysięcy!

Gdyby za każdym razem, gdy hasło „pojazd elektryczny / elektromobilność” pada w mediach, na polskich drogach pojawiał się kolejny pojazd elektryczny, milion elektryków osiągnęlibyśmy pewnie już w 2020 roku. Na razie mamy ich niecałe 4 tysiące. Jeśli liczyć hybrydy typu plug-in – trochę powyżej 6 tysięcy. Licznik tyka, do miliona daleko i to nie tylko […]

Warsztaty wierne na dobre i na złe – barometr SDCM i Frost & Sullivan

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zabrało się ostatnio za zatory płatnicze, które negatywnie wpływają na płynność finansową firm i ich rozwój. Projekt regulacji przeszedł już przez Sejm. Jak problem z płatnościami oceniają przedstawiciele przemysłu i rynku motoryzacyjnego? Jak oceniają pierwsze półrocze 2019? Czy zauważają już spowolnienie i spadek obrotów? Odpowiedzi na te pytania udzielają w najnowszym […]

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Jazda autem bez trzymanki, czyli o samochodach autonomicznych

Samochody komunikujące się i jeżdżące bez angażowania kierowcy znaliśmy do tej pory tylko z filmów. To się zmieni. Codziennie w mediach branżowych można znaleźć informacje o pojazdach autonomicznych czyli takich, którym do jazdy nie jest potrzebna ani kierownica ani… kierowca. W przyszłości taki samochód sam pojedzie do serwisu czy też wróci z reklamacją w przypadku […]

Zakaz cesji wierzytelności – czy to koniec odrzuconego projektu?

Rząd krytycznie ocenił senacki projekt ustawy, który ustanawia zakaz cesji wierzytelności wynikającej z czynów niedozwolonych. Jego wprowadzenie oznaczałoby na przykład koniec powypadkowych napraw bezgotówkowych. Za stanowiskiem branży, decydenci uznali, że rozwiązanie takie byłoby niekorzystne dla poszkodowanych kierowców, a sam artykuł 9, który przewiduje zakaz cesji nie ma uzasadnienia. Czy to zatem koniec senackiego projektu?

PZPO oraz TÜV SÜD rozpoczynają cykl szkoleń

Certyfikat oponiarski jest coraz bardziej popularnym tematem w dyskusjach eksperckich i komentarzach w branży oponiarskiej. Rośnie zainteresowanie kryteriami i procedurami wymiany opon oraz wiedzą, która służy poprawie jakości obsługi.

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań i odbierz raport Polecane

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań i odbierz raport

Połowa bieżącego roku już za nami. Zachęcamy do podsumowania tego okresu z naszą pomocą. Wypełnij krótką ankietę na temat działalności swojego warsztatu i odbierz darmowy raport z wynikami.

Olej do silników podatnych na LSPI

Producentom samochodów zjawisko LSPI ogranicza możliwości wykorzystania potencjału nowoczesnych, turbodoładowanych silników w zakresie wydajnej pracy. Firma Yacco opracowała oleje przeznaczone specjalnie do takich jednostek dla aut grupy GM/Opel (norma GM-dexos1 Gen2) oraz grupy PSA (norma PSA B71 2290 – edycja 2017).

Nadchodzi rewolucja w naprawach powypadkowych

U naszych zachodnich sąsiadów trwają prace nad wprowadzeniem zmian prawnych dotyczących napraw powypadkowych. We Francji i w Niemczech widać już pierwsze oznaki liberalizacji tego segmentu rynku części zamiennych. Już wkrótce możemy być świadkami zmian, które będą miały wpływ na działalność także polskich firm.

Elektryki nie takie czyste

W wyniku Dieselgate pojazdy z silnikami wysokoprężnymi stały się ucieleśnieniem wszelkiego zła w motoryzacji pomimo tego, że przez lata były promowane jako bardziej ekonomiczne, a przez to czystsze. Tracą kierowcy, którzy sprzedając samochód z silnikiem Diesla otrzymują niższą cenę. Zyskują (przynajmniej medialnie) pojazdy elektryczne, które reklamuje się jako te zeroemisyjne. Czy słusznie?

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.