Są pierwsze serwisy z Certyfikatem Oponiarskim

30 sierpnia 2019, 13:00

Kierowcy mogą już korzystać z pierwszych certyfikowanych warsztatów oponiarskich. Na stronie certyfikatoponiarski.pl dostępna jest mapa z ich lokalizacją. Punktów będzie przybywać z każdym tygodniem. Zgłoszenia napływają, a kolejne serwisy przechodzą właśnie proces certyfikacji. Projekt mający na celu poprawę jakości w serwisach oponiarskich, który PZPO i TÜV SÜD rozpoczął w tym roku, już przynosi efekty.

W maju i w czerwcu media informowały o otwarciu zgłoszeń dla serwisów chcących poddać się audytowi, w celu uzyskania Certyfikatu Oponiarskiego. Dziś możemy już mówić o powstającej mapie warsztatów, które przeszły pozytywnie proces certyfikacji. Mogą one oficjalnie korzystać z identyfikacji wizualnej Certyfikatu Oponiarskiego, która staje się  pożądanym przez właścicieli serwisów i kierowców wyróżnikiem oraz potwierdzeniem obsługi wysokiej jakości. Takiej zweryfikowanej jakości usług klienci poszukują dla swoich samochodów i maszyn rolniczych.

W ostatnich miesiącach dostaliśmy wiele zgłoszeń od warsztatów zajmujących się oponami. Audytorzy TÜV SÜD, po kilkunastu pierwszych audytach, umawiają się na kolejne wizyty. W efekcie przeprowadzonych certyfikacji, na naszej mapie pojawiły się już pierwsze punkty. Cieszy nas fakt, że udało im się osiągnąć od razu poziom bardzo dobry i wzorowy – podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

 Jesteśmy na rynku już od 25 lat i uznaliśmy, że Certyfikat Oponiarski będzie idealnym potwierdzeniem dla naszego doświadczenia oraz umiejętności zdobytych przez te lata. Postanowiliśmy przejść audyt i ubiegać się od razu o certyfikat najwyższy, czyli wzorowy. O kryteriach i procedurze dowiedzieliśmy się poprzez informacje medialne. Dzięki temu łatwiej było nam się przygotować i z sukcesem przejść cały audyt – mówi Michał Polak serwisant z warsztatu WIM w Łańcucie, który jako jeden z pierwszych otrzymał certyfikat na poziomie wzorowym.

O projekcie Certyfikatu Oponiarskiego dowiedzieliśmy się od jednego z naszych partnerów. Widzieliśmy również materiały w prasie branżowej. Do certyfikacji przekonała nas wiarygodność Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego oraz rzetelność audytora. Na podjęcie decyzji o poddaniu się audytowi wpłynął również fakt pełnej transparentności tego procesu. Z procedurą oraz kryteriami mogliśmy zapoznać się wcześniej. Uznaliśmy, że bez dużych dodatkowych inwestycji, będziemy w stanie uzyskać poziom bardzo dobry. W przyszłości przyjdzie pewnie czas na certyfikat wzorowy – mówi Agata Szturemska-Przybył, marketing manager w serwisie Auto-Gum w Krakowie.

Certyfikat Oponiarski PZPO ma pomóc dobrym serwisom stać się jeszcze lepszymi. Dzięki temu klient od razu łatwiej trafi tam gdzie zostanie obsłużony ze sprawdzoną jakością. Wszystkie informacje dotyczące procedur i kryteriów jakie należy spełniać, żeby ubiegać się o certyfikat oraz formularz zgłoszeniowy, można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl. Kryteria zostały tak opracowane, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno samej usługi, jak i pracowników serwisu.

W zasadzie nic nas nie zaskoczyło podczas procedury certyfikacyjnej, mimo że audyt prowadzony jest naprawdę szczegółowo, zarówno w zakresie wyposażenia warsztatu, jak i wiedzy pracowników. Warto jednak podkreślić, że certyfikacja uświadomiła nam, jak ważna jest edukacja młodszych pracowników. Ocenie podlega bowiem zespół, jako całość, a nie pojedynczy mechanicy. Innym warsztatom możemy podpowiedzieć, że przed audytorem z TUV SUD, naprawdę nie da się niczego ukryć. W naszym przypadku, audyt trwał około 4 godzin i audytor prześledził m.in. pełny proces obsługi jednego klientów, który akurat tego dnia odwiedził nasz serwis – dodaje Michał Polak.

Moim zdaniem kryteria Certyfikatu Oponiarskiego bardzo dobrze odzwierciedlają, jak w praktyce powinien przebiegać prawidłowy serwis opony oraz profesjonalna obsługa klienta. Mimo że wiele warsztatów posiada wysokie kwalifikacje i dobry sprzęt, to właśnie w zakresie zapewnienia klientom komfortu w serwisie, wciąż pozostaje sporo do zrobienia. Uważam, że jak najwięcej warsztatów powinno ubiegać się o certyfikat, chociażby na poziomie dobrym. Nie musi się to wiązać z dodatkowymi kosztami i inwestycjami. Warto poddać się audytowi, aby usprawnić wewnętrzne procesy i podnieść jakość pracy – przekonuje Agata Szturemska-Przybył.

Mechanicy powinni zdawać sobie sprawę, że w  procesie serwisu opon nie da się pójść na skróty. Prędzej czy później, zawsze pojawią się konsekwencje, jeżeli opona nie została wymieniona prawidłowo i zazwyczaj odczuje to klient. Każdy właściciel serwisu, który chce budować renomę swojego punktu i długotrwałe relacje z klientami, powinien przestrzegać dokładnie zalecanych procedur. Dodatkowym załącznikiem do kryteriów certyfikacyjnych jest właśnie wzorcowa procedura obsługi koła, oparta na wytycznych producentów opon. Niezależnie czy mowa o samochodach osobowych, ciężarowych, czy maszynach rolniczych, znajduje się w niej kilkadziesiąt kroków dotyczących wymiany koła i serwisu ogumienia, których spełnienie jest gwarantem nieuszkodzenia felgi lub opony. Jak widać kryteria te są do spełnienia dla każdego serwisu, który ma ambicje być najlepszym w okolicy i przyciągać najwięcej klientów.

Dla warsztatów, które chcą się dobrze przygotować do certyfikacji, prowadzone są szkolenia. Chcemy, aby swoim zasięgiem obejmowały one całą Polskę. Cykl rozpoczęliśmy w lipcu, a najbliższe terminy i miejsca można odnaleźć na stronie certyfikatu www.certyfikatoponiarski.pl – informuje Piotr Sarnecki.

Przedstawiciele warsztatów, które uzyskały Certyfikat Oponiarski, podkreślają, że wyróżnia je on na tle konkurencji. Liczą, że dzięki szerokiej kampanii informacyjnej PZPO, kierowcy uświadomią sobie konieczność korzystania z warsztatów oponiarskich, dających gwarancję, nie tylko profesjonalnej obsługi, ale też bezpieczeństwa po opuszczeniu serwisu. Nawet, jeżeli punkty takie będą nieco droższe od innych, klienci na pewno dostrzegą ich przewagę.

Wiemy, że Certyfikat Oponiarski nie jest łatwo zdobyć, dlatego cieszymy się, że będzie on dla nas bardzo dobrym wyróżnikiem na tle konkurencji. Już wcześniej przechodziliśmy różnego rodzaju certyfikacje i audyty, ale to Certyfikat Oponiarski jest najpełniejszy oraz – co bardzo ważne – obiektywny i niezależny. Jak wszyscy wiemy, klienci coraz częściej szukają dobrych serwisów, kierując się rekomendacjami lub opiniami z internetu. Certyfikat PZPO powinien być dla nich jasną wskazówką, gdzie można bezpiecznie i profesjonalnie wymienić opony – kończy Michał Polak

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!