Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Koronawirus: zagrożenia w branży motoryzacyjnej – pobierz bezpłatny raport

Zachęcamy do pobrania bezpłatnego raportu na temat bieżącej sytuacji branży motoryzacyjnej w związku z pandemią koronawirusa COVID-19. Raport został przygotowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Mój samochód – moje dane – mój wybór: kierowca tego nie wie

Współczesne pojazdy gromadzą dane na temat swoich właścicieli oraz ich zachowań, a także mogą je zdalnie przesyłać. Okazuje się, że większość kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy. Kierowcy nie wiedzą też, że telematyka wkrótce może pozbawić ich prawa wyboru – np. warsztatu, w którym będą mogli naprawiać swoje auto.

Mądre decyzje w trudnych czasach

Europa i Polska wprowadzają coraz surowsze ograniczenia w walce z pandemią koronawirusa. Dodatkowo obawy związane z zarażeniem wirusem wiele osób powstrzymują od wychodzenia z domu, przemieszczania się i innych aktywności, co jest oczywiście zrozumiałe. Odbija się to jednak na działalności szeregu gałęzi gospodarki.

Apel do rządu o zapewnienie dalszego funkcjonowania warsztatów motoryzacyjnych

W związku z wprowadzonym w Polsce stanem epidemii, który pozwala na szereg ograniczeń, m.in.: wprowadzenie zakazu opuszczania określonych obszarów czy też zamykania instytucji i zakładów pracy, istnieje obawa, że ograniczeniami objęte zostaną działające jeszcze warsztaty motoryzacyjne. Czy jest to możliwe?

Kolejna próba podniesienia stawek za badania techniczne

W połowie lutego posłowie ruchu Kukiz’15 wnieśli interpelację do Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za badania techniczne pojazdów. Głównym powodem zapytania Pawła Kukiza i Pawła Szramka był fakt, że stawki te nie zostały podniesione od 16 lat.

XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przełożony

W trosce o bezpieczeństwo uczestników, związaną ze zwiększającą się liczbą zachorowań na koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze komunikaty władz państwowych skłaniające do odwoływania zamkniętych imprez masowych, Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego został przełożony.

Twoja firma ma problem związany z koronawirusem? Zgłoś to.

Epidemia koronawirusa to nie tylko zagrożenie dla ludzkiego zdrowia i życia. Wirus obecny w wielu państwach, już teraz wywiera poważny wpływ na ogólnoświatową gospodarkę.

Green Deal: gra w zielone czy czerwone światło?

Czy europejska gospodarka może być neutralna klimatycznie do 2050? Komisja Europejska zakłada, że może, powinna i… musi. Nie ma przebacz. Z jednej strony należy cieszyć się i gratulować odważnej deklaracji, która będzie poparta pakietem zmian prawnych, ale i środków mających umożliwić zieloną transformację.

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Koronawirus daje się we znaki motoryzacji

Epidemia koronawirusa uderzyła w Chiny. Zmarło już ponad 2 tysiące osób, a koszty jakie poniesie chińska i światowa gospodarka już są ogromne. Nawet jeśli epidemię uda się wkrótce opanować, to i tak położy się ona cieniem na tegoroczne wyniki wielu branż na całym świecie. Jedną z tych, które ucierpią najbardziej jest motoryzacja.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.