Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Najpierw koło ratunkowe, potem nauka stylowego pływania

Kryzys gospodarczy spowodowany pandemią COVID-19 nie odroczy działań związanych z wprowadzaniem Europejskiego Zielonego Ładu. Komisja Europejska uważa, że konsekwentne realizowanie jego założeń jest najlepszym sposobem na odbudowanie unijnych gospodarek. Pogrążony w zapaści sektor motoryzacyjny ma duże wątpliwości co do tego optymizmu.

Marchewką w dystrybutorów części

Prywatne marki dystrybutorów części są zbyt prywatne. Tak przynajmniej sądzą pewni interesariusze, którzy postulują wprowadzenie powszechnej lustracji zawartości pudełek opatrzonych własnymi brandami. Domagają się, by każda firma odkrywając swoje tajemnice biznesowe informowała na opakowaniu, kto i gdzie wyprodukował dany produkt.

Obiady na cudzy rachunek

Co zrobić, kiedy produkt nie może sprostać wolnorynkowej konkurencji i nie znajduje wystarczająco dużo odbiorców? Należy wolny rynek ograniczyć, wprowadzając administracyjny przymus kupna. Taki właśnie pomysł na poprawę bytu swoich członków przedstawiła Polska Grupa Motoryzacyjna. 

Lokomotywa europejskiej gospodarki na zakręcie

Na wybuchu pandemii koronawirusa cierpi cała motoryzacja. Większość producentów pojazdów i części motoryzacyjnych, w tym firmy działające w Polsce, musiały na kilka tygodni lub nawet miesięcy całkowicie zamknąć swoje fabryki. Ludzie obawiający się nie tylko zdrowotnych, ale i ekonomicznych skutków koronawirusa zrewidowali swoje plany na zakup nowych pojazdów, przez co stracili ich dealerzy. Spadki notują […]

Postulaty branży motoryzacyjnej w pałacu prezydenckim

Tematem ostatniego posiedzenia Rady ds. Przedsiębiorczości, które odbyło się w pałacu prezydenckim była motoryzacja. Szefowie motoryzacyjnych organizacji branżowych omówili sytuację branży w czasach koronawirusa i przedstawili postulaty, które poprawiłyby sytuację firm z sektora automotive.

Wolf Lubricants wprowadza nowe oleje

Pomimo trudnej sytuacji, która panuje obecnie na całym świecie, Wolf Lubricants wprowadził na rynek oleje silnikowe dla pojazdów marki Renault, zgodne z normą RN17.

Motoryzacja w czasie pandemii – weź udział w webinarze SDCM

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych organizuje  webinar, poświęcony aktualnej sytuacji w branży motoryzacyjnej. Aby wziąć udział, wystarczy zarejestrować się na wydarzenie.

Nowy JPK_VAT jednak nie od lipca

Obowiązek stosowania nowego JPK_VAT zostanie przesunięty – dla wszystkich podatników – z 1 lipca na 1 października br. – poinformowało Ministerstwo Finansów.

Lód pęka, motoryzacja rusza [ANKIETA]

Stopniowe odmrażanie gospodarki przy jednoczesnym zachowywaniu zasad bezpieczeństwa spowodowało, że powoli wracamy do normalności, a wiele firm wznawia już działalność, choć oczywiście nie wszystkie i nie w zakresie „sprzed pandemii”. Na ile podejmowane obecnie kroki pozwolą choć zbliżyć się branży do poziomu, w jakim znajdowała się pod koniec 2019 roku? Wszystko zależy od tego, jak […]

Katastrofa w naprawach powypadkowych – ostatnie chwile na podpisanie apelu

To już ostatni moment, by podpisać apel organizacji SDCM oraz ZRP OKRM dotyczący uregulowania kwestii napraw powypadkowych. Aktualną sytuację na rynku napraw powypadkowych można określić jednym słowem KATASTROFA. Kolizja interesów sprawia, że środowisko motoryzacyjne jest podzielone w tej kwestii i nikt do dziś nie potrafił rozwiązać tego złożonego problemu. Nie zwlekaj, podpisz apel już teraz!

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.