Sprawdź uczciwość najbliższego dealera

5 grudnia 2012, 14:04

„Naprawa samochodu – również po wypadku – poza autoryzowaną stacją obsługi jest równoznaczna z utratą gwarancji producenta.” – takie zdanie do niedawna mogliśmy przeczytać na stronie internetowej jednego z poznańskich dealerów Fiata. Jak wielu sprzedawców nowych samochodów nadal wprowadza klientów w błąd?

Czy strony internetowe dealerów kłamią?

FiatCoraz częściej otrzymujemy od naszych czytelników skargi na działania dealerów samochodowych, którzy łamią zasady uczciwej konkurencji. W opisywanym przypadku na stronie internetowej salonu Fiata, widniało zdanie, będące jawnym naruszeniem rozporządzenia MV BER. Rozporządzenie europejskie mówi o tym, że właściciel pojazdu z ważną gwarancją producenta ma prawo wyboru, czy chce serwisować go w sieci ASO czy w niezależnym warsztacie. Wybór drugiej opcji nie powinien skutkować utratą gwarancji, pod warunkiem, że przegląd został wykonany prawidłowo. Więcej na ten temat można przeczytać po kliknięciu w link.

Po odczytaniu skargi, postanowiliśmy natychmiast skontaktować się z dealerem w celu wyjaśnienia sprawy. Po wielu przekierowaniach, udało nam się w końcu porozmawiać z osobą odpowiedzialną za treść strony. Według tłumaczeń, obecność niefortunnej frazy na stronie była wynikiem zaniedbania, a nie celowego działania. Treść strony miała nie zostać odpowiednio zaktualizowana po zmianie przepisów. Jednocześnie przedstawiciel dealera zapewniał, że zdanie nie pojawia się w korespondencji, kierowanej do klientów salonu, ani żadnym innym miejscu oraz, że serwis nie odmawia naprawy gwarancyjnej samochodów właściwie serwisowanych poza ASO.

Chwilę po interwencji naszej redakcji treść strony została zmodyfikowana do nieco tylko lepiej brzmiącego, ale już legalnego sformułowania:

„Naprawa samochodu – również po wypadku – poza autoryzowaną stacją obsługi może skutkować utratą gwarancji producenta"

Nie nam pozostaje oceniać, czy tłumaczenia dealera były zgodne z prawdą, czy też świadomie wprowadzał on w błąd klientów. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt pojawiania się podobnych informacji na stronach internetowych salonów samochodowych. W każdym przypadku informowanie o utracie gwarancji w przypadku wykonania napraw poza ASO jest głoszeniem nieprawdy i złamaniem prawa. Zachęcamy czytelników do zgłaszania wszelkich przypadków odkrycia podobnych działań na adres email: redakcja@motofocus.pl.

Opublikowane przez: Redakcja
Witold Hańczka

Dowiedz się więcej

Patrz, co podpisujesz… gwarancja serwisowa na samochód używany w praktyce
Patrz, co podpisujesz… gwarancja serwisowa na samochód używany w praktyce

Zgodnie z rozporządzeniem MV BER, właściciel pojazdu z ważną gwarancją producenta ma prawo wyboru, czy chce serwisować go w sieci ASO czy w niezależnym warsztacie. Wybór drugiej opcji nie powinien skutkować utratą gwarancji, pod warunkiem, że przegląd został wykonany prawidłowo. W przypadku zakupu u dealera auta używanego z gwarancją, sprawa ta nie jest jednak oczywista. […]

ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej
ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej

Pracownicy ASO Kia odmówili wykonania naprawy gwarancyjnej samochodu serwisowanego w niezależnym warsztacie. Jako powód podano niewykonanie przeglądu w autoryzowanym warsztacie oraz niedostarczenie przez klienta odpowiedniej dokumentacji serwisowej. Jest to standardowy przykład naruszenia postanowień rozporządzenia MV BER. Kontrowersyjna odmowa wykonania naprawy gwarancyjnej przez ASO Kia Jeden z naszych czytelników poskarżył się na usługi opolskiego ASO Kia […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 grudnia 2012, 9:49 0 0

Dobra robota redakcji!

Odpowiedz

Anonim, 6 grudnia 2012, 13:35 0 0

Jak zwykle artykuł nie podpisany

Odpowiedz

Anonim, 7 grudnia 2012, 2:35 0 0

Warsztaty niezależne nie mają wspólnie ustalonej polityki przeciw nieuczciwej konkurencji ze strony ASO. Nie ma też niezależnych organizacji chroniących prawa serwisów i warsztatów nie będącymi ASO, jak również chroniących prawa klientów. Zalecenia GVO a życie to dwa zupełnie rozbieżne sprawy. Za ASO stoją Kancelarie Prawne i lobby importerów aut, to powoduje że ASO czują się bezkarne. A jak widać na przykładzie opisanego Salonu Fiata wręcz bezczelne. Takich przykładów z życia każdy z nas mógł by podać dużo więcej.

Odpowiedz