Walczymy z pirackim oprogramowaniem w warsztatach

, 28 listopada 2012, 15:04

Przedsiębiorca, który korzysta, nawet nieświadomie, z nielegalnego oprogramowania, naraża się na poważne konsekwencje prawne. MotoFocus.pl wraz z magazynem Wiadomości Inter Cars poprowadzi kampanię, której celem jest uświadomienie zagrożeń, wynikających ze stosowania pirackiego oprogramowania w warsztacie.

Stop nielegalnemu oprogramowaniu!

Korzystanie z nielegalnego oprogramowania jest w naszym kraju karane grzywną, która może kilkukrotnie przekroczyć wartość zakupu legalnego programu. W skrajnych wypadkach można także utracić komputery oraz sprzęt diagnostyczny, a nawet trafić do więzienia. 

Tymczasem koszty legalnego oprogramowania nie są na tyle wysokie, by warto było dla nich podejmować tak duże ryzyko. To, według wyliczeń Inter Cars, kwoty od 2 do 15 zł dziennie – w zależności od sprzętu. Dodatkowo należy nadmienić, że producenci oprogramowań zarówno diagnostycznych, jak i danych technicznych dla warsztatów samochodowych coraz częściej wprowadzają preferencyjne warunki zakupu oraz promocje specjalne dla wszystkich posiadaczy oprogramowań wykorzystywanych w pracy warsztatowej.

stop nielegalnemu oprogramowaniu w warsztatachNiestety w gronie użytkowników oprogramowania do diagnozy pojazdów czy danych technicznych i regulacyjnych służących do napraw znajduje się grupa osób, która woli ryzykować i pracować na pirackim oprogramowaniu, „nie wyrzucając” dodatkowych pieniędzy na legalne oprogramowanie.

Celem kampanii jest uświadamianie właścicielom warsztatów, że nie warto podejmować ryzyka stosowania pirackiego oprogramowania. W akcję zaangażowali się także wybrani dostawcy Inter Cars:

  • Axes System,
  • Bosch,
  • Delphi,
  • Hella Gutmann,
  • Magneti Marelli,
  • Precyzja Service / Autodata,
  • Texa

 

Szczegóły kampanii, informacje o zagrożeniach, wynikających ze stosowania nielegalnego oprogramowania, o zaletach zakupu legalnych programów, a także wypowiedzi ekspertów, opublikujemy niebawem.

 

Dowiedz się więcej

Aktualizacja oprogramowania Hella Gutmann do wersji 41
Aktualizacja oprogramowania Hella Gutmann do wersji 41

Pojawiła się nowa wersja oprogramowania do testerów serii mega macs. Wersja 41 dostępna jest w języku polskim. Hella Gutmann 41 Nowa wersja oprogramowania do testerów serii mega macs zawiera rozszerzoną o nowe modele samochodów bazę diagnostyczną oraz nowe funkcje w pojazdach już istniejących. Usprawnieniem jest dodana do urządzeń mega macs 66 funkcja pomiaru ciśnienia przy […]

Nowa wersja oprogramowania CAR Magneti Marelli
Nowa wersja oprogramowania CAR Magneti Marelli

Magneti Marelli Aftermarket wprowadziła nową, 124. wersję oprogramowania CAR do urządzeń Vision, Smart oraz Logic. Wersja 124. oprogramowania CAR Użytkownicy urządzeń Magneti Marelli Vision, Smart oraz Logic mogą już pobrać najnowszą, 124. wersję oprogramowania CAR, wybierając opcję aktualizacji w menu testera. Listę systemów obsługiwanych przez oprogramowania można przeczytać po kliknięciu w link. W przypadku problemów […]

Nowa wersja programu Integra Car / Truck 7.5.1
Nowa wersja programu Integra Car / Truck 7.5.1

Firma Integra Software wprowadza na rynek nową wersję oprogramowania Integra Car/Truck 7.5.1 przeznaczoną dla sklepów i serwisów samochodowych. W nowej wersji uproszczono interfejs użytkownika oraz przyspieszono działanie wielu funkcji programu. Zoptymalizowano również elektroniczny odczyt danych z dowodów rejestracyjnych i zastosowano nowe czytniki ułatwiające odczyt tych danych. Integra Car / Truck 7.5.1 Aby zapewnić szybszą obsługę […]

Pirackie oprogramowanie – więcej strat niż korzyści
Pirackie oprogramowanie – więcej strat niż korzyści

Pirackie wersje oprogramowania nigdy nie zapewnią poziomu obsługi, oferowanego przez wersje legalne. Decydując się na kopię z niepewnego źródła rezygnuje się z aktualizacji, które ukazują się często, usprawniając i optymalizując pracę urządzeń. Pirackie kopie nie są także wolne od błędów czy wirusów. Dlatego warto zainwestować w legalne wersje programów. Stop nielegalnemu oprogramowaniu! Urządzenia diagnostyczne i […]

Promocje na oprogramowanie diagnostyczne w Inter Cars
Promocje na oprogramowanie diagnostyczne w Inter Cars

W ramach kampanii, której celem jest uświadamianie właścicielom warsztatów, że nie warto podejmować ryzyka stosowania pirackiego oprogramowania, Inter Cars przedstawia aktualne promocje na oprogramowanie diagnostyczne. Hella-Gutmann Pakiet Recovery – oferta dla posiadaczy „nieaktualnego” oprogramowania testerów diagnostycznych mega macs (42,50,55). W ramach pakietu każdy użytkownik otrzymuje aktualne oprogramowanie + roczną licencję na aktualizacje oprogramowania. Koszt pakietu […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 29 listopada 2012, 7:49 0 0

Droga redakcjo! To super, że włączyliście się w kampanię, ale widzę pewną niespójność. Na Forum propagujecie nielegalne oprogramowanie! Użytkownicy o statusie Administrator zamieszczają linki do pirackiego ESI Boscha i innych piratów. Na forum aż gorąco od dyskusji dotyczących nielegalnych urządzeń - podróbek z chin.
Gratuluję rozdwojenia jaźni.

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 12:28 0 0

Chciałem nadmienić że wszelkie badania dowodzą iż twórcy muzyki którzy udostępnili swoje nagrania w sieci za free notują większą sprzedaż płyt niż Ci którzy zapalczywie walczą z nielegalnymi kopiami swoich utworów. Okazuje isę ze dużo lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby producenci programów diagnostycznych udostępniali oficjalnie wersje trialowe swoich produktów. Umożliwi to przetestowanie funkcjonalności i wygody pracy i zachęci do kupna oryginalnej pełnej wersji. Bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wyłoży 15 tyś netto na KTS`a z programem żeby po miesiącu pracy stwierdził iż wywalił pieniądze w błoto bo interface jest strasznie toporny, zaś samo urządzenie stwarza problemy już przy samej komunikacji. To powoduje że ludzie szukają piratów a wiadomo ze te są w pełnych wersjach... Z drugiej strony producent oprogramowania diagnostycznego udostępniający ze swojej strony wersję trialową ma doskonały obraz ile kopii zostało pobranych oraz kto je dokładnie pobrał i dalej ma już pole do popisu w materii telemarketingu którego zadaniem będzie zachęcić danego mechanika do zakupu pełnej wersji lub zebrać informacje dlaczego nie jest zainteresowany zakupem i co należy poprawić aby program był funkcjonalny itp...

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 17:00 0 0

INTER CARS i inne firmy niech sami wyczyszczą swoje podwórko z chińskich podróbek a później niech się zabiorą za namawianie uczciwych ludzi do korzystania z legalnego oprogramowania bo im zależy na zysku a nie legalności . Jak oprogramowanie będzie tanie nikt nie będzie sięgał po piraty !!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 17:58 0 0

4lata temu informowalem firme bosch kto na moim rynku w zakladach ma pirackie kopie . Pdod.ale adresy itd. Zwyczajny donos. Niestety oczywiscie nikt nie zareagowal. Dlatego powinienem sam zaczac pracowac na piratach. Tyle lat place za oryginaly a konkurencja sie ze mnie smieje

Odpowiedz

Anonim, 30 listopada 2012, 10:41 0 0

temat jest jak najbardziej na czasie... odnotowujemy bardzo dużo przypadków kontroli policji w warsztatach samochodowych... monitorujemy akcje policji w zakresie ścigania piratów komputerowych na tylkolegalnie.pl

Odpowiedz

Anonim, 30 listopada 2012, 18:12 0 0

w pełni dokładam sie do wypowiedzi kolegi , wszyscy są za legalnością , bo od sprzedaży maja prowizje-jak by mozna było kupić bez pośrednio to by było taniej

Programy będą drogie bo muszą pokryć drogie samochody firmowe i marmury w ich firmach

a sprzęt sprowadzony z chin jakoś dało sie oclić i wprowadzić na rynek i też można go dobrze wykorzystać

Odpowiedz

Anonim, 1 grudnia 2012, 22:07 0 0

Poproście firmę Bosch o dowód zakupu oprogramowania do Daewoo produkowanego na Żeraniu i zobaczymy jaką dostaniecie odpowiedź. Zakładam, że żadnej. I podobnie może być z innymi firmami i innymi niezależnymi firmami. Monopol na oprogramowanie ma producent samochodu i tanio tego nie sprzeda. A później okaże się, że firma testery kupuje również w Chinach.

Odpowiedz

Anonim, 2 grudnia 2012, 19:08 0 0

Droga Redakcjo ,Też jestem za tym aby używać legalne oprogramowanie ALE NIE ZA TAK WYGÓROWANĄ CENĘ JAKĄ SOBIE SPRZEDAWCA ŻYCZY!!! Zróbcie najpierw porządek z tymi wygórowanymi cenami a potem bierzcie się za kontrolę.Jeżeli taki warsztat który nie ma nawału pracy w ciągu roku to szkoda będzie mu wywalić taką kasę na jeden program legalny który też nie zawiera wszystkich danych pojazdów na naszym rynku.

Odpowiedz

Anonim, 3 grudnia 2012, 18:56 0 0

jak ktoś coś wymyśli to niech tak zrobi żeby mu tego nie ukradli...
trudno zostawic otwarty dom i żeby go nie okradli...
Mnie jak okradli to założyłem alarm...
A producenci oprogramowania za nasze pieniądze podatników robią sobie tarczę...

Odpowiedz

Anonim, 3 grudnia 2012, 23:37 0 0

Panowie kolejnym razem Inter Cars wchodząc w kolekywę z Mf próbuje na was zarobić.
Wiem że PH jedzą teraz po serwisach i nagabują o kontrolach itd.a najlepiej jakbyś od ręki podpisał umowę na oprogramowanie i kupił KTS`

Wsadzili kij w mrowisko i po raz kolejny tak jak było to z siecią Auto Crew przesadzili stawiając nam warunki i wymuszając kupno czegoś wbrew naszej woli.

Co za dużo to nie zdrowo.
Radzę się opamiętać

Odpowiedz

Anonim, 4 grudnia 2012, 10:26 0 0

Nie chciałem zabierać głosu w tym temacie, by znowu ktoś nie napisał, że tam gdzie IC tam i ja, ale wnioski aż cisną się same na język, więc pozwólcie, że coś naskrobię. Oczywiście możecie się ze mną nie zgodzić, bo każdy ma prawo do swojego zdania i spostrzeżeń.
Moim jednak zdaniem, jest to celowe bicie piany producentów sprzętów diagnostycznych i oprogramowań żeby strasząc ludzi kontrolami nakłonić do kupowania bądź co bądź drogich programów. W całą tą nagonkę sprytnie jako dobry wujek włączył się IC wietrząc możliwość zarobienia łatwych pieniędzy wykorzystując do tego celu min.MF. Mniemam, że zostało to z góry ukartowane a IC jest jednym z inicjatorów całej akcji. Nawet lokalna prasa i stacje radiowe zostały włączone do akcji by straszyć ludzi kontrolami.
Mam bujną wyobraźnię? Możliwe ale dla mnie to trzyma się kupy!

Myślę, że pan Paweł Małecki zamieszczający tutaj swój wpis, mógłby udzielić nam informacji kto jest organizatorem akcji o którym wspomina w swoim poście. Przecież nie są to informacje tajne - prawda? Jeżeli natomiast się mylę, jest to najlepszy sposób na oczyszczenie IC nie tylko z moich podejrzeń.
Pozdrawiam
"lewar"

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2013, 16:07 0 0

A co z częściami zamiennikami które sprzedają sklepy,przecież też nie są orginalne..........?

Odpowiedz