Sprawozdanie z działań CARS 21

, 13 stycznia 2012, 13:35

W grudniu 2011 roku Grupa Wysokiego Szczebla CARS 21 przyjęła sprawozdanie okresowe, które dotyczy konsensusu grupy osiągniętego w zakresie zadań już wykonanych. FIGIEFA, organizacja reprezentująca niezależnych dystrybutorów części zamiennych przyjmuje z zadowoleniem poczynania CARS 21, lecz jest zawiedziona tym, że sprawozdanie to skupia się niemal wyłącznie na sferze produkcyjnej sektora motoryzacyjnego.

Pomimo uznania, że 12 milionów stanowisk pracy wspieranych przez przemysł motoryzacyjny jest tworzonych poprzez całkowity łańcuch wartości, łącznie z rynkiem niezależnym, wydaje się, że w tym raporcie nie poświęcono dostatecznie dużo uwagi znaczeniu wielomarkowego rynku niezależnego, jego roli w sektorze motoryzacyjnym gospodarki czy też jego wkładowi w realizację założeń Unii Europejskiej.

Konkurencja, konkurencyjność, bezpieczeństwo i ochrona środowiska muszą być zagwarantowane nie tylko poprzez rozwój i produkcję pojazdów, lecz także podczas ich eksploatacji” – powiedział Michel Vilatte, prezydent FIGIEFA.

FIGIEFA wzywa do szerokiego podejścia w drugiej części działań CARS 21 w 2012 roku, co powinno oznaczać większe skupienie się na działalności usługowej rynku niezależnego i jego wkładzie w zrównoważony rozwój sektora motoryzacyjnego. Efektywny i funkcjonujący rynek niezależny może zagwarantować konsumentom konkurencyjność kosztów utrzymania i naprawy pojazdów, a konsekwencje wynikające z zachowania zalet ekologicznych oraz bezpieczeństwa produktów motoryzacyjnych dają oczywiste korzyści Europejskiej gospodarce i ogółowi społeczeństwa.

CARS 21 podkreśla szereg osiągnięć technologicznych, które mogą wywrzeć pozytywny wpływ na opracowywanie przyszłych rozwiązań w kwestii mobilności. Jednakże, istotne technologie takie jak system informacji w razie wypadku drogowego eCall oraz nowe rozwiązania umożliwiające „komunikację pojazdów” zostaną poruszone na kolejnym etapie. W świetle tego, FIGIEFA ponagla, by podjąć konkretne działania w celu zapewnienia konsumentom wolnego wyboru, zdrowej konkurencji, a co za tym idzie, otwartego rynku w usługach telematyki i równego dostępu do informacji technicznej.

Dowiedz się więcej

Telematyka w samochodach: szansa czy zagrożenie?
Telematyka w samochodach: szansa czy zagrożenie?

Zdolność nawiązywania przez samochody łączności satelitarnej oraz wysyłania i odbierania informacji to telematyka. Jak każde nowe rozwiązanie, telematyka bez odpowiednich regulacji prawnych może stać się zarówno narzędziem niezwykle przydatnym dla kierowców, jak też metodą drenowania ich kieszeni. Internet nieuchronnie przenika do kolejnych urządzeń codziennego użytku. Początkowo łączyły się ze sobą tylko komputery, obecnie Internet można […]

Konferencja IAAM13 na targach Autopromotec
Konferencja IAAM13 na targach Autopromotec

Drugiego dnia targów Autopromotec 2013 w Bolonii odbyła się konferencja IAAM13 (Międzynarodowe Spotkanie Aftermarketu Motoryzacyjnego, znane wcześniej jako Europejskie Sympozjum Aftermarketu Motoryzacyjnego – EAAS). To ważne wydarzenie wyróżnia się patronatem głównych branżowych stowarzyszeń rynkowych (FIGIEFA, AICA, ANFIA, AIRP, CLEPA, EGEA, FEDA i FEDERPNEUS) oraz obecnością profesjonalistów z całego świata, reprezentujących producentów pojazdów, części, wyposażenia samochodów, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!