Bosch oraz e.GO Mobile współpracują przy projekcie samochodu elektrycznego e.GO Life

Filip Żyro, 29 listopada 2016, 21:39

e.GO Mobile AG opracował w kampusie RWTH w Aachen model kompaktowego samochodu z napędem elektrycznym o nazwie e.GO Life. Projekt powstał dzięki możliwościom jakie daje czwarta rewolucja przemysłowa – Przemysł 4.0. Integruje ona ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z internetem i technologiami informacyjnymi.

Samochód e.GO Life w wersji podstawowej będzie kosztował około 12 500 euro. Bosch już dziś dostarcza do niego układ napędowy na napięcie 48 volt, a w ramach zawartej umowy w przyszłości zapewni również obsługę posprzedażną. Dotyczy to na przykład diagnostyki pojazdów, wyposażenia warsztatowego oraz napraw w sieci warsztatowej Bosch.

„W firmie Bosch znaleźliśmy idealnego partnera. Kierowcy e.GO Life będą mogli skorzystać z możliwości jakie daje podłączenie samochodu do internetu” – mówi prof. Günther Schuh, prezes e.Go Mobile AG.

„Napęd elektryczny staje się coraz powszechniejszy. Abyśmy jednak mogli mówić o nim jak o wiodącej technologii, należy nie tylko rozwijać sieć punktów ładowania tego typu pojazdów, ale również usługi świadczone przez serwisy samochodowe. Już dziś serwisy Bosch Car Service mają bogate doświadczenie i wiedzę w obszarze obsługi hybrydowych i elektrycznych układów napędowych" – stwierdził dr Markus Heyn, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH.

Bosch i e.GO Mobile, które współpracują od chwili założenia e.GO Mobile AG w 2015 roku, widzą znaczący potencjał wzrostu na rynku pojazdów elektrycznych. e.GO Mobile ma na celu międzynarodową komercjalizację samochodów elektrycznych w przystępnej cenie odpowiadającej pojazdom z silnikami spalinowymi. e.GO Mobile zamierza dostarczyć pierwsze modele e.GO Life na rynek niemiecki latem roku 2017.

Dowiedź się więcej

Nowy sterownik Bosch do półaktywnego zawieszenia
Nowy sterownik Bosch do półaktywnego zawieszenia

Bosch zaprezentował nowy sterownik SDCU (semi-active damping control unit) dla półaktywnego zawieszenia, które jest stosowane w jednośladach i pojazdach segmentu PowerSport (np. w quadach). Seryjny montaż SDCU w pojazdach PowerSport rozpocznie się w roku 2017. Po naciśnięciu przycisku, kierowca może za pomocą sterownika wybrać i skonfigurować ustawienie amortyzatorów zawieszenia, aby dopasować wielkość tłumienia do swoich […]

ESP – historia, rozwój, popularne usterki
ESP – historia, rozwój, popularne usterki

Powstał nieco ponad 20 lat temu, a jest obecny w każdym nowym aucie, ratując życie tysiącom osób. Układ ESP (nazywany również ESC) jest jednym z najprzydatniejszych wynalazków w historii motoryzacji. Jak działa? Jak się rozwijał? Jakie są najpopularniejsze usterki? Pierwsze systemy mające zminimalizować ryzyko poślizgu w zakręcie powstawały już w latach osiemdziesiątych. Pionierami były firmy […]

Komentarze

Brak komentarzy