Bosch zaprezentował nowy sterownik SDCU (semi-active damping control unit) dla półaktywnego zawieszenia, które jest stosowane w jednośladach i pojazdach segmentu PowerSport (np. w quadach). Seryjny montaż SDCU w pojazdach PowerSport rozpocznie się w roku 2017.
Po naciśnięciu przycisku, kierowca może za pomocą sterownika wybrać i skonfigurować ustawienie amortyzatorów zawieszenia, aby dopasować wielkość tłumienia do swoich preferencji.
Sterowanie półaktywnego zawieszenia pozwala zoptymalizować stabilizację jednośladów. To zwiększa komfort jazdy, szczególnie na nierównych drogach. Wygodę jazdy podnosi również możliwość regulacji przy kierownicy wysokości pojazdu, co pozwala elektronicznie zmieniać wysokość siedziska.
Dodatkowe funkcje sterowania półaktywnego zawieszenia poprawiają także prowadzenie pojazdu. Na przykład zabezpieczenie przed dachowaniem w czterokołowych pojazdach wykorzystuje czujniki w celu monitorowania ugięcia zawieszenia oraz uślizgu bocznego. SDCU reguluje amortyzatory, aby uniknąć przewrócenia. Zabezpieczenie przed uniesieniem tylnego koła, druga funkcja specyficzna dla jednośladów, zmniejsza odrywanie się tylnego koła poprzez dostosowanie siły tłumienia.
Ponadto pojazdy wyposażone w SDCU posiadają wiele czujników, które rozpoznają rodzaj nawierzchni. Umożliwia to sterownikowi SDCU zwiększenie stabilności, zwłaszcza podczas jazdy w terenie. Dzięki zoptymalizowanej architekturze czujników, SDCU zapewnia połączenie komfortu i bezpieczeństwa, co odróżnia go od innych rozwiązań na rynku.
Komentarze