Zmiany w napinaczach pasków rozrządu i pompach wody

, 27 lipca 2016, 12:04

Inżynierowie firmy SKF pracują nad rozwojem technologicznym także tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat.

Napinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA

Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o 1 mm węższa (29 wobec 30 mm). Zmiany te zostały przetestowane przez specjalistów SKF i nie mają żadnego wpływu na procedurę montażu. Zarówno rolka, jak i jej łożysko, odpowiadają jakości wykonania OE.

VKM 13100 stosowana jest w silnikach benzynowych o pojemności 1.0 i 1.1 montowanych w Citroenach AX, BX, ZX, Saxo i Berlingo oraz Peugeotach 106,205, 306, 309 i Partner. Z kolei VKM 13244 przeznaczona jest do silników wysokoprężnych 1.9 i 2.0 spotykanych w Citroenie Berlingo, C4, C5, Jumpy i Xsara oraz Peugeotach 206, 306, 307, 406, 607, Partner i Expert. Te same silniki montowano także w Fiacie Scudo i Ulysse. Nowe wersje tych referencji rozpoczynają się od serii oznaczonej symbolem 175M (dla VKM 13100) i 056N (dla VKM 13244). Nowe rolki wchodzą też w skład zestawów naprawczych paska rozrządu VKMA 03100, VKMA 03110, VKMA 03111, VKMA 03201, VKMA 02023, VKMA 03244 i VKMA 03247 (bez pompy wody) oraz VKMC 03100, VKMC 03110-1, VKMC 03111, VKMC 03201-1, VKMC 03201-2, VKMC 02023, VKMC 03244 i VKMC 03247 (z pompą wody).

Pompy wody do silników grupy Volkswagena

W tym przypadku zamiast plastikowego wirnika używany jest metalowy, a zamiast papierowej uszczelki zastosowano gumową. Zmiany dotyczą referencji VKPC 81407 przeznaczonej do silników benzynowych 1.4 16V stosowanych w Seatach Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza III/IV, Leon i Toledo, Skodach Fabia, Octavia i Roomster oraz Volkswagenach Bora, Polo, Lupo, Golf IV/V/VI, Caddy II i New Beetle. Identyczna zmiana nastąpiła w referencji VKPC 81215 przeznaczonej do silników benzynowych 1.0 i 1.4 montowanych w Seatach Arosa, Cordoba i Ibiza III/IV oraz Volkswagenach Caddy II, Polo i Lupo. Zmodyfikowane pompy wody wchodzą teraz także w skład zestawów naprawczych paska rozrządu z pompą wody VKMC 01106-1, VKMC 01107, VKMC 01120, VKMC 01121-1 i VKMC 01122.

Dowiedz się więcej

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?
Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

Targi ProfiAuto Show 2016: SKF
Targi ProfiAuto Show 2016: SKF

Stoisko SKF prezentowało gamę produkowanych przez tę firmę części. Wyróżniała się nowość – kompletny zestaw rozrządu z łańcuchem do silnika 1.3 MultiJet, wraz ze ślizgami i wszystkimi niezbędnymi elementami. Można było również poznać nowy wygląd opakowań produktów SKF. Przedstawiciele firmy podczas targów chętnie udzielali zainteresowanym porad technicznych oraz rozwiewali wątpliwości mechaników.

SKF na Automechanice 2016
SKF na Automechanice 2016

Na stoisku producenta zaprezentowane zostały najnowsze produkty, części i usług, które składają się na nieustające wsparcie SKF dla niezależnej branży motoryzacyjnej. „Jesteśmy dumni z naszej długiej historii globalnego producenta części motoryzacyjnych i tego, że nasz rozwój opieramy na partnerskich stosunkach z klientami. Automechanika była doskonałą okazją, żeby spotkać się i wymienić doświadczeniami z osobami, które […]

SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault
SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault

Dwie rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut. Zastosowane w Renault Espace III generacji (oraz Avantime) łożysko VKBA 3497 ma specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Naturalnym odruchem mechanika jest usunięcie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!