SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
19 sierpnia 2016, 11:33
Dwie rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut.
Zastosowane w Renault Espace III generacji (oraz Avantime) łożysko VKBA 3497 ma specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Naturalnym odruchem mechanika jest usunięcie tego zabezpieczenia przed montażem, ale w tym przypadku będzie to poważny błąd, który spowoduje wypchnięcie jednej z bieżni łożyska. Zgodnie z instrukcją SKF, zestaw łożyska VKBA 3497 należy montować bez usuwania plastikowej tulejki zabezpieczającej, która w czasie montażu zostanie wypchnięta przez czop piasty. Specjaliści SKF przypominają, że przy tej czynności zawsze należy korzystać z odpowiednich narzędzi, a siłę przykładać wyłącznie do wewnętrznej bieżni piasty.
Z kolei montując piastę zintegrowaną z tarczą hamulcową VKBD 1015, która występuje w Renault Clio III/Grandtour, Megane II, Modus/Grand Modus, Twingo II i Wind, nie wolno pozostawić starej nakrętki i dekielka. W pudełku dostarczonym przez SKF znajduje się nowa nakrętka i dekielek, których użycie gwarantuje trwałość nowo zamontowanej piasty. Przed jej założeniem należy także oczyścić z brudu czop piasty i użyć pasty przeciwdziałającej korozji ciernej (SKF LGAF 3E/0.5). Nowa nakrętka powinna zostać dokręcona momentem wynoszącym 175 Nm. Powtórne wykorzystanie starej nakrętki i dekielka nie gwarantuje szczelności, a woda dostająca się do środka piasty spowoduje jej przedwczesne zużycie.
Nie podlega wątpliwości, że w Polsce potrzebna jest szeroka kadra inżynierów i mechaników. Okazją do zdobycia praktycznego doświadczenia dla studentów uczelni technicznych są zawody „Formuła Student”, które wspiera także firma SKF. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i zbudowanie od podstaw jeżdżącego bolidu według ściśle określonego regulaminu. Bolid zostaje poddany praktycznym sprawdzianom podczas corocznej serii zawodów rozgrywanych […]
Inżynierowie firmy SKF pracują nad rozwojem technologicznym także tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat. Napinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o 1 mm węższa (29 […]
Opaski zaciskowe do termoplastycznych osłon przegubów to nowość w ofercie SKF. Zestaw opasek oznaczono numerem: VKJML 01003. W pudełku znajduje się m.in. sześć woreczków, których zawartość wystarczy do zamontowania sześciu osłon przegubów. W każdym woreczku znajduje się również mała (od 21 do 45 mm) i duża (od 64 do 122 mm) metalowa opaska, której […]
Firma SKF od lat kojarzona jest głównie z produkcją łożysk tocznych. Dzięki szerokiej ofercie skierowanej na aftermarket możliwa jest efektywna naprawa wielu podzespołów w pojazdach mechanicznych. W ostatnich latach można zaobserwować unifikację różnych modeli samochodów. Produkowane są do nich zintegrowane podzespoły, do których łożyska są specjalnie zaprojektowane i stanowią niewymienialny element. Tak jest w przypadku […]
Wielkie przejęcie na rynku producentów samochodów zostało sfinalizowane. Japoński koncern Mitsubishi należy teraz do grupy Nissan-Renault, która znacząco rośnie w siłę. Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że Nissan Motor Co., Ltd. został największym udziałowcem firmy po nabyciu 34 procent jej akcji za kwotę 237 miliardów jenów japońskich, czyli pinad 2 miliardy Euro. Mitsubishi zostanie pełnoprawnym […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jacek,
25 stycznia 2021, 16:49
00
Najlepszą wskazówką dla naprawiających samochody renault powinno być to że łożyska SKF robione są w firmie fsk bearing w wuxi w chinach
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jacek, 25 stycznia 2021, 16:49 0 0
Najlepszą wskazówką dla naprawiających samochody renault powinno być to że łożyska SKF robione są w firmie fsk bearing w wuxi w chinach
Odpowiedz