SKF: wskazówki dla naprawiających samochody Renault

19 sierpnia 2016, 11:33

Dwie rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut.

Zastosowane w Renault Espace III generacji (oraz Avantime) łożysko VKBA 3497 ma specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Naturalnym odruchem mechanika jest usunięcie tego zabezpieczenia przed montażem, ale w tym przypadku będzie to poważny błąd, który spowoduje wypchnięcie jednej z bieżni łożyska. Zgodnie z instrukcją SKF, zestaw łożyska VKBA 3497 należy montować bez usuwania plastikowej tulejki zabezpieczającej, która w czasie montażu zostanie wypchnięta przez czop piasty. Specjaliści SKF przypominają, że przy tej czynności zawsze należy korzystać z odpowiednich narzędzi, a siłę przykładać wyłącznie do wewnętrznej bieżni piasty. 

Z kolei montując piastę zintegrowaną z tarczą hamulcową VKBD 1015, która występuje w Renault Clio III/Grandtour, Megane II, Modus/Grand Modus, Twingo II i Wind, nie wolno pozostawić starej nakrętki i dekielka. W pudełku dostarczonym przez SKF znajduje się nowa nakrętka i dekielek, których użycie gwarantuje trwałość nowo zamontowanej piasty. Przed jej założeniem należy także oczyścić z brudu czop piasty i użyć pasty przeciwdziałającej korozji ciernej (SKF LGAF 3E/0.5). Nowa nakrętka powinna zostać dokręcona momentem wynoszącym 175 Nm. Powtórne wykorzystanie starej nakrętki i dekielka nie gwarantuje szczelności, a woda dostająca się do środka piasty spowoduje jej przedwczesne zużycie.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Młodzi inżynierowie wspierani przez SKF
Młodzi inżynierowie wspierani przez SKF

Nie podlega wątpliwości, że w Polsce potrzebna jest szeroka kadra inżynierów i mechaników. Okazją do zdobycia praktycznego doświadczenia dla studentów uczelni technicznych są zawody „Formuła Student”, które wspiera także firma SKF. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i zbudowanie od podstaw jeżdżącego bolidu według ściśle określonego regulaminu. Bolid zostaje poddany praktycznym sprawdzianom podczas corocznej serii zawodów rozgrywanych […]

Zmiany w napinaczach pasków rozrządu i pompach wody
Zmiany w napinaczach pasków rozrządu i pompach wody

Inżynierowie firmy SKF pracują nad rozwojem technologicznym także tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat. Napinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o 1 mm węższa (29 […]

Nowe opaski zaciskowe w ofercie SKF
Nowe opaski zaciskowe w ofercie SKF

Opaski zaciskowe do termoplastycznych osłon przegubów to nowość w ofercie SKF. Zestaw opasek oznaczono numerem: VKJML 01003.   W pudełku znajduje się m.in. sześć woreczków, których zawartość wystarczy do zamontowania sześciu osłon przegubów. W każdym woreczku znajduje się również mała (od 21 do 45 mm) i duża (od 64 do 122 mm) metalowa opaska, której […]

Łożysko – element, który wciąż można wymienić
Łożysko – element, który wciąż można wymienić

Firma SKF od lat kojarzona jest głównie z produkcją łożysk tocznych. Dzięki szerokiej ofercie skierowanej na aftermarket możliwa jest efektywna naprawa wielu podzespołów w pojazdach mechanicznych. W ostatnich latach można zaobserwować unifikację różnych modeli samochodów. Produkowane są do nich zintegrowane podzespoły, do których łożyska są specjalnie zaprojektowane i stanowią niewymienialny element. Tak jest w przypadku […]

Mitsubishi częścią aliansu Nissan-Renault
Mitsubishi częścią aliansu Nissan-Renault

Wielkie przejęcie na rynku producentów samochodów zostało sfinalizowane. Japoński koncern Mitsubishi należy teraz do grupy Nissan-Renault, która znacząco rośnie w siłę. Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że Nissan Motor Co., Ltd. został największym udziałowcem firmy po nabyciu 34 procent jej akcji za kwotę 237 miliardów jenów japońskich, czyli pinad 2 miliardy Euro. Mitsubishi zostanie pełnoprawnym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

jacek, 25 stycznia 2021, 16:49 0 0

Najlepszą wskazówką dla naprawiających samochody renault powinno być to że łożyska SKF robione są w firmie fsk bearing w wuxi w chinach

Odpowiedz