Inżynierowie firmy SKF pracują nad rozwojem technologicznym także tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat.
Napinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA
Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o 1 mm węższa (29 wobec 30 mm). Zmiany te zostały przetestowane przez specjalistów SKF i nie mają żadnego wpływu na procedurę montażu. Zarówno rolka, jak i jej łożysko, odpowiadają jakości wykonania OE.
VKM 13100 stosowana jest w silnikach benzynowych o pojemności 1.0 i 1.1 montowanych w Citroenach AX, BX, ZX, Saxo i Berlingo oraz Peugeotach 106,205, 306, 309 i Partner. Z kolei VKM 13244 przeznaczona jest do silników wysokoprężnych 1.9 i 2.0 spotykanych w Citroenie Berlingo, C4, C5, Jumpy i Xsara oraz Peugeotach 206, 306, 307, 406, 607, Partner i Expert. Te same silniki montowano także w Fiacie Scudo i Ulysse. Nowe wersje tych referencji rozpoczynają się od serii oznaczonej symbolem 175M (dla VKM 13100) i 056N (dla VKM 13244). Nowe rolki wchodzą też w skład zestawów naprawczych paska rozrządu VKMA 03100, VKMA 03110, VKMA 03111, VKMA 03201, VKMA 02023, VKMA 03244 i VKMA 03247 (bez pompy wody) oraz VKMC 03100, VKMC 03110-1, VKMC 03111, VKMC 03201-1, VKMC 03201-2, VKMC 02023, VKMC 03244 i VKMC 03247 (z pompą wody).
Pompy wody do silników grupy Volkswagena
W tym przypadku zamiast plastikowego wirnika używany jest metalowy, a zamiast papierowej uszczelki zastosowano gumową. Zmiany dotyczą referencji VKPC 81407 przeznaczonej do silników benzynowych 1.4 16V stosowanych w Seatach Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza III/IV, Leon i Toledo, Skodach Fabia, Octavia i Roomster oraz Volkswagenach Bora, Polo, Lupo, Golf IV/V/VI, Caddy II i New Beetle. Identyczna zmiana nastąpiła w referencji VKPC 81215 przeznaczonej do silników benzynowych 1.0 i 1.4 montowanych w Seatach Arosa, Cordoba i Ibiza III/IV oraz Volkswagenach Caddy II, Polo i Lupo. Zmodyfikowane pompy wody wchodzą teraz także w skład zestawów naprawczych paska rozrządu z pompą wody VKMC 01106-1, VKMC 01107, VKMC 01120, VKMC 01121-1 i VKMC 01122.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jacek, 28 lutego 2021, 23:17 0 -1
To nie inżynierowie z skf tylko z fsk bearing z wuxi wprowadzają nowe rozwiązania a skf je tylko kupuje i opisuję swoim logiem
Odpowiedz