Nie podlega wątpliwości, że w Polsce potrzebna jest szeroka kadra inżynierów i mechaników. Okazją do zdobycia praktycznego doświadczenia dla studentów uczelni technicznych są zawody „Formuła Student”, które wspiera także firma SKF.
Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i zbudowanie od podstaw jeżdżącego bolidu według ściśle określonego regulaminu. Bolid zostaje poddany praktycznym sprawdzianom podczas corocznej serii zawodów rozgrywanych na prawdziwych torach wyścigowych.
Stworzenie takiego bolidu nie jest możliwe bez wsparcia ze strony firm – poddostawców pracujących na co dzień dla koncernów samochodowych. Uczestnicy zawodów „Formuła Student” mogą więc korzystać z gotowych rozwiązań w fazie projektowania oraz części i podzespołów potrzebnych do jego budowy.
– „Naszą działalność opieramy na współpracy z producentami samochodów, ale też nie zapominamy o pomocy początkującym inżynierom. Sami zaczynaliśmy jako biuro konstrukcyjne i doskonale wiemy, że dzięki takiej współpracy można zrealizować wiele innowacyjnych pomysłów” – mówi Katarzyna Skowronek z polskiego przedstawicielstwa firmy SKF.
Trzy lata temu firma SKF nawiązała współpracę m.in. z Politechniką Białostocką, która jako Cerber Motorsport startuje w zawodach „Formuła Student”. W ramach tego projektu powstały już 3 bolidy, najnowszy nosi oznaczenie CMS-03. Jest on jednocześnie dowodem, że stworzona w 2013 roku polska konstrukcja może być sukcesywnie rozwijana.
– „Budowa bolidu jest dziś podobna do składania klocków, jednak całość konstrukcji musi odpowiadać określonym specyfikacjom. Firma SKF dostarcza nam m.in. łożyska, które wykorzystujemy do łączenia elementów układu kierowniczego, zawieszenia oraz napędu” – mówi Dariusz Szmurło, Koordynator Działu Podwozia z Politechniki Białostockiej – „Nasz nowy bolid, podobnie jak poprzednie, rywalizować będzie z podobnymi konstrukcjami na torach wyścigowych w kilku krajach Europy. To najlepszy sposób na sprawdzenie przyjętych przez nas rozwiązań, zebranie cennych doświadczeń i baza do dalszej pracy podczas rozwoju następnych konstrukcji” – dodaje.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jacek, 25 stycznia 2021, 16:38 0 0
Ten cały SKF to jedynie importer i handlarz łożysk a produkcja zlecona do fsk bearing WUXI
Odpowiedz