Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu CR

, 3 lutego 2016, 22:16

Kompleksowa regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu Common Rail to szereg specjalistycznych czynności poprzedzających szkolenia i doradztwo techniczne. To rzemiosło dostępne jest wyłącznie dla autoryzowanych serwisów BDC/DDC.

Przebieg kompleksowej regeneracji to przede wszystkim sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą oraz ocena uzyskanych wyników przeprowadzonego testu. Na podstawie wyników dokonuje się oceny przeprowadzonych testów oraz ustala przyczyny niesprawności (np. brak wydatku, brak maksymalnego ciśnienia, niewłaściwa regulacja ciśnienia).

Etap ten jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala tj. brak uszkodzeń mechanicznych oraz oznak eksploatacji na paliwie złej jakości. Kolejnym procesem jest wstępne mycie oraz demontaż na części składowe. Po rozłożeniu części w myjce ultradźwiękowej rozpoczyna się kolejne, dokładne mycie. Po tym procesie przystępuje się do weryfikacji części i analizy przyczyn uszkodzeń, następnie montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami. Ostatnim już etapem jest wykonanie testu końcowego po naprawie na stanowisku pobierniczym oraz wydruk wyniku testu jako załącznik do zlecenia.

Pompa to „serce” systemu. Od jej właściwego stanu zależy prawidłowe funkcjonowanie całego układu. W przypadku eksploatacyjnego zużycia lub uszkodzenia warto zadbać o jej rzetelną jakościowo naprawę, tak aby nie zawiodła w najmniej oczekiwanym momencie.

Regeneracja systemów wtryskowych w Bosch Diesel Centrum i Delphi Diesel Centrum to pewność wykonania rzetelnej usługi w oparciu o oryginalne części zamienne i technologie Bosch i Delphi.

 

Zobacz katalog

Dowiedz się więcej

Lauber radzi jak dbać o układ elektryczny
Lauber radzi jak dbać o układ elektryczny

Specjaliści z firmy Lauber radzą, w jaki sposób kontrolować układ elektryczny silnika, by zapobiec jego typowym awariom w porze zimowej. Zima to zdecydowanie najtrudniejsza pora roku dla kierowców. Kiedy szybko zapada zmrok, nawierzchnie stają się śliskie, a towarzyszące temu częste i obfite opady śniegu skutecznie odbierają przyjemność z jazdy. Do tego jeszcze mróz, który skutecznie […]

Regeneracja czy naprawa?
Regeneracja czy naprawa?

Samochody psuły się i psuć będą. Według powszechnej opinii psuja się za szybko. Dlaczego? Odpowiedź jest tak prosta jak prosta była budowa silników w latach 70 i 80-tych. Co się zmieniło od tego czasu? Dzisiaj na jego budowę składa się kilka tysięcy części, litry szkodliwych płynów, parę komputerów, metry kabli. Samochód to jedno z najbardziej […]

Regeneracja wtryskiwaczy systemu CR
Regeneracja wtryskiwaczy systemu CR

Kompletna i prawidłowa regeneracja wtryskiwaczy CR przywraca ich sprawność w 100%. Proces regeneracji wtryskiwaczy CR jest na tyle skomplikowany i czasochłonny, że warto korzystać z warsztatów autoryzowanych przez producentów układów wtryskowych – Bosch Diesel Centrum. Przebieg kompleksowej regeneracji rozpoczyna się od sprawdzenia parametrów wtryskiwacza na stanowisku pobierczym przed naprawą i polega na wstępnej ocenie uzyskanych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

diesel, 5 lutego 2016, 18:15 1 0

robie z pompami od ponad 25 lat ale tak śnieżnobiałego kitla i czyściutkich rękawiczek to nie mam. Ciekawe ile pomp i wtrysków zrobiono w tej świeżutkiej "pracowni"

Odpowiedz