Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:00 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 13:51 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 12:42 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 10:00 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Układ zawieszenia

Tenneco otworzyło w Polsce centrum inżynieryjne Monroe – widzieliśmy je od środka

24. maja odbyło się uroczyste otwarcie Monroe European Engineering Center, czyli Europejskiego Centrum Inżynieryjnego Monroe, na którym mieliśmy okazję gościć. Na ceremonii otwarcia zjawili się przedstawiciele Tenneco z całego świata.

MotoFocus TV: Jak sprawdzać amortyzatory samochodowe? Kiedy wymieniać i na jakie?

Gościem najnowszego odcinka MotoFocus TV był Andrzej Wojciech Buczek, specjalista techniczny, który wie wszystko o amortyzatorach samochodowych. Reprezentujący markę BILSTEIN specjalista opowiedział m.in. o wynikach ogólnopolskiego testu amortyzatorów, metodach diagnozowania stanu amortyzatorów czy trendach i innowacjach w tym sektorze rynku.

MOOG wypuścił na rynek wahacze do BMW serii 3 & 4

Wahacze do samochodów osobowych BMW serii 3 oraz 4 to nowe produkty marki MOOG, która specjalizuje się w produkcji części zawieszenia.

Partnerstwo techniczne SKF i producenta hipersamochodów

Opracowanie lekkich, niskotarciowych łożysk dla hipersamochodów jest celem zawiązania partnerstwa pomiędzy dwiema firmami z branży motoryzacyjnej. Obaj producenci współpracują ze sobą już od 25 lat.

Diagnostyka zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora

Specjaliści japońskiej marki KYB przygotowali poradnik dotyczący diagnostyki zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora. KYB wskazuje, jakie objawy daje zużycie poszczególnych elementów zestawu. Podpowiada również, w jakich warunkach drogowych przeprowadzać diagnostykę. 

Belka skrętna – co to jest i jak działa?

Mianem belki skrętnej określamy rodzaj zawieszenia tylnego, a konkretniej zawieszenia półzależnego. To prosta konstrukcja, która jest bardzo popularna w samochodach klasy średniej.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.