Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024

Układ zawieszenia

Diagnostyka zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora

Specjaliści japońskiej marki KYB przygotowali poradnik dotyczący diagnostyki zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora. KYB wskazuje, jakie objawy daje zużycie poszczególnych elementów zestawu. Podpowiada również, w jakich warunkach drogowych przeprowadzać diagnostykę. 

Belka skrętna – co to jest i jak działa?

Mianem belki skrętnej określamy rodzaj zawieszenia tylnego, a konkretniej zawieszenia półzależnego. To prosta konstrukcja, która jest bardzo popularna w samochodach klasy średniej.

Zawieszenie aktywne – rodzaje i zasada działania

Jakie są rodzaje zawieszenia aktywnego? Od kiedy aktywne zawieszenie jest stosowane w samochodach? Odpowiedź na te i inne pytania znajduje się w poniższym artykule.

KYB wprowadza projekt Twin-Zero

KYB Advanced Manufacturing (KAMS) z siedzibą w Los Arcos w Hiszpanii jest jedną z trzech europejskich fabryk amortyzatorów KYB, która uruchomiła projekt o nazwie „Twin-Zero”.

Czy kontrola geometrii zawieszenia po wymianie amortyzatorów jest konieczna?

Kontrola geometrii zawieszenia jest zalecana zawsze po ingerencji mechanika w elementy, które są za nią odpowiedzialne. To, czy wymiana amortyzatorów będzie tego typu naprawą czy nie, zależy w dużej mierze od konstrukcji danego pojazdu. Bilstein wyjaśnia tę istotną kwestię.

Schaeffler i Bilstein rozwijają współpracę na portalu REPXPERT

Dział Automotive Aftermarket firmy Schaeffler i niemiecki producent amortyzatorów oraz sprężyn Bilstein rozszerzają swoją współpracę na portalu warsztatowym REPXPERT. Warsztaty w Hiszpanii, Portugalii, Grecji oraz Rumunii, będą teraz korzystać z kompleksowego spojrzenia na system podwozia.

Modernizacja technologii podwozia – sprężyny powietrzne (air springs)

Przemysł motoryzacyjny, jak każda inna dziedzina zorientowana na rozwój, często opracowuje innowacyjne technologie, które mogą radykalnie zmienić nasze pojęcie o świecie. Za przykład może tutaj posłużyć tzw. sprężyna powietrzna. Choć jej początki sięgają XIX wieku, to dopiero w latach 50. XX wieku wynalazek ten zaczął się naprawdę upowszechniać, stając się nieodzownym elementem samochodów. W poniższym […]

Smart ForTwo – test zawieszenia

Specjaliści zajmujący się zawieszeniem samochodowym często zastanawiają się, czy należy wymieniać amortyzatory jeśli nie mają widocznych uszkodzeń lub wycieków. Aby to zweryfikować w praktyce Matteo Turolla, Technical & Operational Marketing Support Manager w KYB Italy, odwiedził warsztat w Weronie w północnych Włoszech.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.