Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:37 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 14:22 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Tłumiki

Jak łatwiej złożyć przekładnię kierowniczą

Przekładnia kierownicza leży zdemontowana, wszystkie elementy rozłożone są na stole roboczym: fachowcy z firmy EMMETEC wyjaśnią w tym artykule jak złożyć ją szybko i dobrze.

Denoxtronic Boscha – system do selektywnej redukcji NOx

System Denoxtronic Boscha to kluczowy element procesu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) tlenków azotu NOx w nowoczesnych dieslach do samochodów osobowych.

Japanparts Group poszerza gamę produktów

Japanparts Group poszerza gamę produktów, wprowadzając do oferty zawieszenia pneumatyczne i CDC, dla wszystkich pojazdów włączonych do ruchu i wykorzystujących tę technologię, oraz nową europejska gamę amortyzatorów tylnej klapy z napędem elektrycznym.

Nowa przekładnia hydrokinetyczna w portfolio ZF

Firma ZF Aftermarket wprowadza do swojego portfolio produktów kolejne 20 modeli przekładni hydrokinetycznych marki SACHS dla samochodów osobowych.

Ten producent nie zgadza się na kres diesla

Rozwój alternatywnych źródeł napędu jest motoryzacyjnym trendem widocznym w produkcji samochodów zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Koncern Mercedes-Benz uważa jednak, że nie warto rzucać wszystkich sił na rozwój elektryfikacji. Według firmy ze Stuttgartu lepiej doskonalić silniki diesla niż rezygnować z ich produkcji.

Przepływ powietrza zbyt niski lub zbyt wysoki

Świeci się lampka kontrolna silnika. Czy przyczyną jest czujnik przepływu powietrza? Masa powietrza jest za duża lub za mała? Albo być może sklejony jest zawór EGR? Znajdziesz tu możliwe przyczyny.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.