Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

Tłumiki

Nagar w silniku. Jak minimalizować jego osadzanie?

Nie da się ukryć, że nagar to zjawisko niepożądane z punktu widzenia działania silnika, jednak całkowite jego wyeliminowanie jest niemożliwe. Dzieje się tak z uwagi na skład współczesnego paliwa, charakter procesów fizyko-chemicznych, zachodzących w procesie spalania, ale to nie wszystko. Miejscem szczególnie narażonym na osadzanie się nagaru jest układ cylindrowo-tłokowy. Jakie są przyczyny powstawania nagaru, […]

Jak łatwiej złożyć przekładnię kierowniczą

Przekładnia kierownicza leży zdemontowana, wszystkie elementy rozłożone są na stole roboczym: fachowcy z firmy EMMETEC wyjaśnią w tym artykule jak złożyć ją szybko i dobrze.

Denoxtronic Boscha – system do selektywnej redukcji NOx

System Denoxtronic Boscha to kluczowy element procesu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) tlenków azotu NOx w nowoczesnych dieslach do samochodów osobowych.

Japanparts Group poszerza gamę produktów

Japanparts Group poszerza gamę produktów, wprowadzając do oferty zawieszenia pneumatyczne i CDC, dla wszystkich pojazdów włączonych do ruchu i wykorzystujących tę technologię, oraz nową europejska gamę amortyzatorów tylnej klapy z napędem elektrycznym.

Nowa przekładnia hydrokinetyczna w portfolio ZF

Firma ZF Aftermarket wprowadza do swojego portfolio produktów kolejne 20 modeli przekładni hydrokinetycznych marki SACHS dla samochodów osobowych.

Ten producent nie zgadza się na kres diesla

Rozwój alternatywnych źródeł napędu jest motoryzacyjnym trendem widocznym w produkcji samochodów zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Koncern Mercedes-Benz uważa jednak, że nie warto rzucać wszystkich sił na rozwój elektryfikacji. Według firmy ze Stuttgartu lepiej doskonalić silniki diesla niż rezygnować z ich produkcji.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.