Firma ZF Aftermarket wprowadza do swojego portfolio produktów kolejne 20 modeli przekładni hydrokinetycznych marki SACHS dla samochodów osobowych.
Oprócz oferty dla pojazdów marki Mercedes Benz, ZF oferuje obecnie swoje przekładnie hydrokinetyczne marki SACHS do skrzyń 6HP stosowanych w pojazdach takich producentów, jak m.in.: Audi, Aston Martin, BMW, Jaguar, Land Rover, Porsche, Skoda oraz VW Group.
Przekładnię hydrokinetyczną SACHS można połączyć ze sprzęgłem typu lock-up. Składa się ona ze sprzęgła blokującego i tłumików skrętnych, których wspólne działanie zapobiega zużyciu podczas rozruchu, wydajniej przenosi moc, zmniejsza straty mocy i redukuje powstające hałasy.
Przekładnia hydrokinetyczna jest kluczowym elementem w konstrukcji automatycznej skrzyni biegów. Jej zadaniem jest obsługa konwencjonalnego sprzężenia poprzez separację silnika i skrzyni biegów, a następnie ponowne ich łączenie. W procesie tym koło pompy przenosi energię kinetyczną cieczy do przekładni. Olej, jest kierowany przez stator do koła turbiny. Bez tej wzajemnej zależności między powyższymi systemami nie byłoby możliwe uruchomienie pojazdu.
W celu zapobiegania przedwczesnemu zużyciu komponentów w automatycznej skrzyni biegów, firma ZF Aftermarket zaleca wymianę oleju przekładniowego co 100 tysięcy kilometrów. Gwarantuje to, że zarówno przekładnia hydrokinetyczna, jak i pozostałe komponenty automatycznej skrzyni biegów pozostaną sprawne i zapewnią optymalną wydajność.
Komentarze