Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Tłumiki

Awaria chłodnicy EGR – można ją pomylić z awarią uszczelki pod głowicą

Diagnostyka – to klucz do właściwie wykonanej naprawy. Czasami objawy awarii niektórych podzespołów mogą być bardzo mylące i wskazywać na zupełnie inny problem. Przykładem jest awaria chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jej objawy mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Gdzie “ucieka” płyn chłodniczy? Być może właśnie w skorodowanej chłodnicy EGR.

Auta popowodziowe – jak je zidentyfikować? Czy trzeba je skreślać? Jak zabezpieczyć się przed kupnem wraku?

Nie ulega wątpliwości, że świadome sprzedawanie auta popowodziowego bez poinformowania o tym fakcie klienta to zwyczajne oszustwo. W związku z niedawnymi powodziami w Europie Zachodniej, coraz więcej osób obawia się zakupu importowanych pojazdów. Nie do końca słusznie, gdyż procent “zalanych aut” na rynku jest niewielki i dość łatwo zabezpieczyć się przed ich zakupem. Pomocą służą […]

Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią?

Nowelizacja ustawy dotyczącej okresowych badań technicznych pojazdów w Polsce miała być remedium m.in. na popularny problem wycinania filtrów cząstek stałych (DPF) w pojazdach. Czy po zmianach rzeczywiście czeka nas rewolucja w tym zakresie, masowe kary i konfiskaty dowodów rejestracyjnych? Wiele wskazuje na to, że… nie.

Pianka do badania szczelności instalacji LPG – dlaczego warto jej używać?

Kiedy do naszego warsztatu trafia auto z nieszczelną instalacją LPG, możemy być narażeni na szereg zagrożeń. Poprawna diagnostyka instalacji zwiększa bezpieczeństwo, a można ją wykonać, wykorzystując prosty środek chemiczny.

Przewody odpowietrzające – dlaczego trzeba je wymieniać regularnie?

Co się stanie, jeśli ciśnienie wytworzone w silniku nie będzie miało ujścia? Tutaj pojawia się rola przewodów odpowietrzających. Wykonane są z tworzywa sztucznego lub gumy, odprowadzają gazy z komory spalania do układu dolotowego, umożliwiając tym samym ponowne wykorzystanie zawartych w nich węglowodorów. Poniżej opiszemy zarówno działanie, jak i znaczenie przewodów odpowietrzających, a także możliwe oznaki […]

Jaguar XF: nadmierna ilość dymu z układu wydechowego

Właściciel Jaguara XF z 2012 roku z silnikiem diesla o poj. 3.0 skarży się na zbyt duże dymienie jego pojazdu. Sprawę pomagają wyjaśnić specjaliści firmy Autodata.

Paski napędu pomocniczego – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Kolejne szkolenie przygotowywane specjalnie z myślą o Czytelnikach naszego portalu dotyczyć będzie systemu napędu pomocniczego, realizowanego za pomocą pasków. Poprowadzi je ekspert marki Continental, Roman Boluk.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.