Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Tłumiki

Jak dbać o układ wydechowy? – wywiad z firmą Kaliński

Chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać, jak ważny jest właściwy stan techniczny układu wydechowego samochodu – wszystkich jego elementów. Czy rury warto spawać? Jak należy dbać o katalizator i filtr cząstek stałych? Jak wygląda produkcja układów wydechowych na zamówienie? M.in. te pytania zadaliśmy specjalistom z firmy Kaliński – Mateuszowi Lecykowi i Grzegorzowi Staszakowi – odpowiedzi znajdują […]

Oleje do silników z filtrem DPF/FAP/GPF

Auta wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają stosowania olejów niskopopiołowych (tzw. Low SAPS). Tłumaczymy czym to jest spowodowane i przybliżamy specyfikę tych zaawansowanych środków smarnych.

StachuraSzkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma StachuraSzkolenia opublikowała pierwszy w tym roku terminarz szkoleń. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Suzuki Vitara: rezonowanie i dziwne odgłosy z tyłu samochodu podczas jazdy

Mechanicy napotkali na dziwny problem w pojeździe Suzuki Vitara. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.

Kogo zwolni przymusowa elektromobilność?

Skazanie silnika spalinowego na śmierć oznacza nieuchronną redukcję miejsc pracy, a scenariusze wskazujące, że upowszechnienie elektromobilności może te straty wyrównać zapewne okażą się mało prawdopodobne – wskazują Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

Czyszczenie filtra DPF bez demontażu – czy to działa? [na przykładzie zestawu TUNAP]

Chemiczne środki do czyszczenia filtrów cząstek stałych spotykają się ze skrajnymi opiniami na rynku motoryzacyjnym. Wiele mówi się o tym, że ich skuteczność jest odwrotnie proporcjonalna do poziomu zabrudzenia filtra. Czy rzeczywiście by wyczyścić silnie zabrudzony DPF koniecznie trzeba go wymontować z pojazdu? Producenci środków chemicznych twierdzą, że nie.

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość badań emisji

Pomiary emisji spalin stanowią obecnie podstawowy element badań technicznych w wielu krajach, a w przyszłości będą one prawdopodobnie bardziej rygorystyczne. W niniejszym artykule zespół Autodata analizuje historię badań emisji i kierunek, w jakim będą prawdopodobnie ewoluowały.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.