Menu

Tłumiki

Oleje do silników z filtrem DPF/FAP/GPF

Auta wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają stosowania olejów niskopopiołowych (tzw. Low SAPS). Tłumaczymy czym to jest spowodowane i przybliżamy specyfikę tych zaawansowanych środków smarnych.

StachuraSzkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma StachuraSzkolenia opublikowała pierwszy w tym roku terminarz szkoleń. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Suzuki Vitara: rezonowanie i dziwne odgłosy z tyłu samochodu podczas jazdy

Mechanicy napotkali na dziwny problem w pojeździe Suzuki Vitara. Rozwiązanie problemu prezentują specjaliści firmy Autodata.

Kogo zwolni przymusowa elektromobilność?

Skazanie silnika spalinowego na śmierć oznacza nieuchronną redukcję miejsc pracy, a scenariusze wskazujące, że upowszechnienie elektromobilności może te straty wyrównać zapewne okażą się mało prawdopodobne – wskazują Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

Czyszczenie filtra DPF bez demontażu – czy to działa? [na przykładzie zestawu TUNAP]

Chemiczne środki do czyszczenia filtrów cząstek stałych spotykają się ze skrajnymi opiniami na rynku motoryzacyjnym. Wiele mówi się o tym, że ich skuteczność jest odwrotnie proporcjonalna do poziomu zabrudzenia filtra. Czy rzeczywiście by wyczyścić silnie zabrudzony DPF koniecznie trzeba go wymontować z pojazdu? Producenci środków chemicznych twierdzą, że nie.

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość badań emisji

Pomiary emisji spalin stanowią obecnie podstawowy element badań technicznych w wielu krajach, a w przyszłości będą one prawdopodobnie bardziej rygorystyczne. W niniejszym artykule zespół Autodata analizuje historię badań emisji i kierunek, w jakim będą prawdopodobnie ewoluowały.

Awaria chłodnicy EGR – można ją pomylić z awarią uszczelki pod głowicą

Diagnostyka – to klucz do właściwie wykonanej naprawy. Czasami objawy awarii niektórych podzespołów mogą być bardzo mylące i wskazywać na zupełnie inny problem. Przykładem jest awaria chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin EGR. Jej objawy mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Gdzie „ucieka” płyn chłodniczy? Być może właśnie w skorodowanej chłodnicy EGR.

Auta popowodziowe – jak je zidentyfikować? Czy trzeba je skreślać? Jak zabezpieczyć się przed kupnem wraku?

Nie ulega wątpliwości, że świadome sprzedawanie auta popowodziowego bez poinformowania o tym fakcie klienta to zwyczajne oszustwo. W związku z niedawnymi powodziami w Europie Zachodniej, coraz więcej osób obawia się zakupu importowanych pojazdów. Nie do końca słusznie, gdyż procent „zalanych aut” na rynku jest niewielki i dość łatwo zabezpieczyć się przed ich zakupem. Pomocą służą […]

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.