Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Tłumiki

Remanufacturing a regeneracja turbosprężarki – wywiad z Turbo-Tec

Rynek silników spalinowych przeszedł niemałą ewolucję wraz z nadejściem ery turbodoładowania, które obecnie jest stosowane na szeroką skalę w różnych wersjach silnikowych. Ten istotny podzespół w rozwoju jednostek napędowych jest równie wydajny, co i delikatny w codziennej eksploatacji. Stąd też mnogość firm zajmujących się jego regeneracją. O rozwoju tego segmentu rynku, świadomości klientów, różnicach między […]

Konkurs Dayco – wyniki

Wiemy już, do kogo trafią trzy zestawy nagród w konkursie, którego patronem została firma Dayco. Aby mieć szansę na zdobycie jednego z nich, trzeba było odpowiedzieć poprawnie na 3 pytania.

Adapter do podwójnych układów wydechowych Carvent

Firma NORFI, w branży automotive znana z wyciągów spalin silnikowych przeznaczonych do warsztatów, postanowiła stworzyć adapter odsysaczy spalin do podwójnych układów wydechowych pod szyldem swojej polskiej marki Carvent.

eBooster i MGU – nowe oblicze downsizingu

Producenci turbosprężarek podejmują wyzwania, mające na celu zaoferowanie producentom pojazdów nowych możliwości downsizingu. Jedną z najnowszych propozycji na rynku jest elektrycznie napędzana sprężarka eBooster działająca wraz z systemem MGU, czyli generatorem do odzyskiwania energii podczas hamowania.

Doposażanie diesli w układy SCR, czyli dlaczego tanie diesle nie zaleją Polski

Nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy mają rozwiązanie, przynajmniej tymczasowe, jak uporać się ze szkodliwością starszych jednostek wysokoprężnych normy Euro 5. Dokładany system SCR jest kluczem do ponownego otwarcia bram miast dla pojazdów ze starszymi jednostkami wysokoprężnymi, niweluje także jednocześnie prognozowany przypływ “tanich diesli” do Polski.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.