Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.01 Czy opłata za badanie techniczne auta wzrośnie w 2025 r.? 03.01 9 nowych świec na nowy rok – producent poszerza ofertę 03.01 Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia? 30.12 Partner Opony Polska ponownie wyróżniona Gazelą Biznesu 30.12 Steinhof wprowadza na rynek hak holowniczy do Dacii Duster III Hybrid

Układ chłodzenia

MAHLE sprzedaje część swojego biznesu

Dostawca motoryzacyjny MAHLE planuje sprzedać swoją działalność w zakresie jednej z grup części motoryzacyjnych holdingowi przemysłowo-inwestycyjnemu ADMETOS. Obie strony podpisały umowę w tej sprawie na początku sierpnia.

SKV wprowadza do swojej oferty zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodniczego

Marka SKV wprowadza do asortymentu zbiorniczki wyrównawcze płynu chłodniczego. Wprowadzono 116 modeli dedykowanych do aut osobowych i dostawczych, część z nich jest oferowana w komplecie z korkiem. Ta linia produktowa ma być wkrótce rozszerzona o kolejne pozycje. Marka SKV oferuje również korki zbiorników wyrównawczych.

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Problemy z montażem puszkowych filtrów oleju OC 248 w minibusach kempingowych

Jeśli w busie przerobionym na kampera zamontowano dodatkową chłodnicę oleju, często znacznie utrudnia to montaż puszkowego filtra oleju OC 248. Z odsieczą przychodzi proste rozwiązanie.

70 niutonometrów na kilogram masy silnika – przełomowy napęd już w fazie testów

Silnik o masie nieco przekraczającej 74 kg jest w stanie wygenerować moment obrotowy w wysokości 5200 niutonometrów. Jego szczytowa moc to ok. 374 KM, a moc ciągła jest niższa zaledwie o jedną czwartą. Mowa o najnowszym, ultra-kompaktowym napędzie, który jest już testowany w warunkach drogowych. Jego twórcą jest firma ZF, która właśnie zaprezentowała możliwości swojego […]

MotoFocus TV: Ważna zmiana na rynku układów chłodzenia pojazdów

Po raz pierwszy w historii, na łamach formatu MotoFocus TV ogłaszamy ważną zmianę na rynku części samochodowych, a konkretnie układów chłodzenia pojazdów. Gościem Witolda Hańczki jest Bogdan Szymanowski z firmy … – właśnie tego m.in. dotyczy rozmowa. W jej trakcie nie zabrakło także pytań o bieżącą sytuację na rynku układów chłodzenia oraz perspektyw na przyszłość.

Polimeryzacja w przypadku czynnika chłodniczego R1234yf

Polimeryzacja czynnika chłodniczego R1234yf może spowodować całkowite zniszczenie urządzenia do serwisowania klimatyzacji. W pewnych sytuacjach podczas napełniania urządzeń do serwisowania klimatyzacji czynnikiem chłodniczym R1234yf może dojść do polimeryzacji. Rezultatem jest powstanie substancji o silikonowej konsystencji, która nieodwracalnie uszkadza urządzenie do serwisowania klimatyzacji.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Zarówno w samochodach z silnikami spalinowymi, jak i w pojazdach elektrycznych, układ chłodzenia odgrywa bardzo ważną rolę. W tej kategorii poznasz najczęściej spotykane awarie układu chłodzenia, dowiesz się jak przeprowadzić odpowietrzanie czy płukanie układu chłodzenia. Zamieszczamy tu także informacje o nowych chłodnicach, termostatach, przewodach i innych elementach układu chłodzenia dostępnych na rynku wtórnym.