Kontrola ilości i jakości oleju przy wymianie kompresora

6 września 2023, 23:24

Pierwszą czynnością przed wymianą kompresora powinno być upewnienie się co do odpowiedniej ilości, jakości i rodzaju oleju oraz czynnika chłodniczego, jaki krąży w układzie. Przed jakąkolwiek interwencją oraz w celu oceny jakości oleju i czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji zalecamy skorzystanie z naszego narzędzia diagnostycznego – wziernika (38807 dla R-134a i 38809 dla R-1234yf).

ROZPROWADZENIE OLEJU W UKŁADZIE KLIMATYZACJI

KROKI, KTÓRE NALEŻY WYKONAĆ ZGODNIE Z WYBRANĄ METODĄ

Z CZYSZCZENIEM UKŁADU

  • Sprawdź całkowitą ilość oleju i czynnika chłodniczego w układzie (wg danych producenta lub tabeli dostępnej pod QR kodem. W przypadku zamontowania dodatkowego elementu, np. podwójnego parownika (parownik tylny) uwzględnij to podczas uzupełniania oleju.
  • Sprawdź/zmierz ilość oleju w nowym kompresorze. Może być wymagane dodanie/usunięcie oleju z kompresora przeznaczonego do montażu. Należy stosować olej zalecany przez producenta pojazdu.

BEZ CZYSZCZENIA UKŁADU

  • Sprawdź/zmierz ilość oleju resztkowego z wymienianego kompresora.
  • Sprawdź/zmierz ilość oleju w nowym kompresorze.
  • Do nowego kompresora dodaj tę samą ilość oleju, która została usunięta z kompresora wymienianego. W ten sposób unikniemy przekroczenia ilości oleju w układzie (wyrzut cieczy z powodu nadmiaru oleju).
  • W przypadku wymiany większej liczby elementów układu, dodajemy proporcjonalną część oleju pokazaną na obrazku powyżej. Ilości oleju i płynu chłodzącego w zależności od modelu możesz sprawdzić korzystając z danych producenta i tabeli pod kodem QR.
Artykuł sponsorowany NRF

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!