Menu

Turbosprężarki

Awaria turbosprężarki przez zabrudzenie olejowe [FILM]

Jedną z głównych przyczyn awarii turbosprężarek w silnikach spalinowych jest zabrudzenie olejowe. W jaki sposób wpływa ono na działanie tego elementu? Wyjaśnienie można znaleźć w filmie przygotowanym przez firmę Melett.

Czym jest zabrudzenie olejowe turbosprężarki? Jakie są jego konsekwencje?

Przedstawiamy kolejny film poradnikowy, przygotowany przez firmę Melett. Tym razem technik mówi o jednym z głównych powodów usterek turbosprężarek – zabrudzeniu olejowym.

NTK wprowadza 50 nowych czujników temperatury spalin

NGK SPARK PLUG wprowadził do swojej oferty 50 nowych czujników temperatury spalin (EGTS). Będą one dostępne na rynku w ramach marki NTK Vehicle Electronics. Poszerzenie oferty o czujniki PTC o dodatnim współczynniku temperaturowym uzupełnia ofertę czujników NTC o ujemnym współczynniku temperaturowym.

Jak wybrać złącza elastyczne do układu wydechowego? Czekają pułapki!

Elastyczne złącza są projektowane w celu zmniejszenia hałasu i wibracji emitowanych przez układ wydechowy pojazdu. Najczęściej złącza elastyczne umieszcza się pomiędzy kolektorem wydechowym a przednią rurą w samochodach z silnikiem ułożonym poprzecznie i napędem na przednie koła.

Jak rozłożyć rdzeń turbosprężarki? [FILM]

Przedstawiamy film, w którym technik firmy Melett tłumaczy, w jaki sposób rozłożyć rdzeń turbosprężarki na części, by przygotować ją do inspekcji w celu ustalenia, dlaczego mogła ulec awarii.

Citroën C-Elysée: Brak mocy silnika, zapisane kody usterek

Właściciel Citroëna C-Elysee z silnikiem wysokoprężnym 1.6 z 2013 roku skarżył się na problemy z brakiem mocy silnika. Sprawę pomogli wyjaśnić specjaliści firmy Autodata.

„Potrzebne będą zamienniki, aftermarket zyska” – wywiad z Fischer Automotive

Fischer Automotive to firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji m.in. różnego rodzaju uszczelek, podkładek, elementów DIN, elementów montażowych do układów wydechowych, kompletów montażowych do regeneracji kompresorów oraz turbosprężarek. Przedsiębiorstwo rozwija swoją ofertę i pomimo trudnej sytuacji wywołanej COVIDem i wojną w Ukrainie nie zamierza rezygnować z przyjętych na ten rok planów i założeń. O […]

Naprawimy auto, ale dopiero po gwarancji? Saga o walce świadomego klienta.

Co zrobić, gdy w aucie będącym na gwarancji pojawiają się problemy z utratą mocy? Oczywiście zgłosić się do autoryzowanego serwisu. Serwis powinien wówczas zdiagnozować usterkę i nieodpłatnie wymienić podzespół będący źródłem awarii. Wydaje się jednak, że jeżeli jesteśmy klientami jednego z polskich ASO Jaguara możemy spodziewać się pewnych „schodów”. W opisanej przez naszego Czytelnika historii, […]

Zestaw Master Kit Turbo w ofercie Ajusa

Master Kit od firmy Ajusa to jedyny zestaw na rynku, który umożliwia przeprowadzenie kompletnej naprawy układu smarowania turbo w silnikach PSA 1.6 HDI.

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.