Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Turbosprężarki

Valvoline Premium Blue E uzyskał aprobatę ACEA E7-04

Olej Valvoline Premium Blue jest olejem mineralnym, przeznaczonym do silników wysokoprężnych, które zostały zaprojektowane, aby spełniać najnowsze i najbardziej surowe normy emisji spalin w Europie i USA. W kwietniu 2005 roku Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA przyznało aprobatę E7-04 dla oleju Valvoline Premium Blue E SAE 15W40. Olej Valvoline Premium Blue jest zaawansowanym technologicznie olejem […]

Szkolenia płatne

Akademia Techniczna Lider Serwis organizuje w miesiącu marcu dwa szkolenia techniczne dla mechaników. Szkolenia te przeznaczone są zarówno dla warsztatów Lider Serwis jak i innych serwisów. Tematami szkoleń będzie: Klimatyzacja oraz Elektroniczne sterowanie silników wysokoprężnych EDC Szkolenie I Temat : Klimatyzacja Termin szkolenia: 10 – 11.03.2005 (czwartek – piątek) początek godz. 10:00 Czas trwania: 2 […]

System bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha

Systemy bezpośredniego wtrysku benzyny sprawiają, że pojazdy stają się bardziej ekologiczne i ekonomiczne. W nowym modelu VW Golfa GTI zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy z systemem bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha. Silnik charakteryzuje się wysokim momentem osiąganym w szerokim zakresie obrotów. Moment obrotowy i moc to podstawowe parametry charakteryzujące osiągi silnika. Od wartości momentu obrotowego zależy elastyczność […]

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.