Szkolenia płatne

, 21 lutego 2005, 0:00

Akademia Techniczna Lider Serwis organizuje w miesiącu marcu dwa szkolenia techniczne dla mechaników. Szkolenia te przeznaczone są zarówno dla warsztatów Lider Serwis jak i innych serwisów. Tematami szkoleń będzie: Klimatyzacja oraz Elektroniczne sterowanie silników wysokoprężnych EDC
Szkolenie I
Temat : Klimatyzacja

Termin szkolenia: 10 – 11.03.2005 (czwartek – piątek) początek godz. 10:00
Czas trwania: 2 dni
Miejsce szkolenia: Akademia Techniczna Lider Serwis, Łódź ul. Morgowa 1a
Liczba uczestników: max 14 osób
Koszt szkolenia: 730 netto pln (kurs teoretyczny i praktyczny, materiały szkoleniowe, obiady)
Możliwość rozliczenia kosztów szkolenia z systemu bonusów
Koszty dodatkowe: dojazd- koszt własny, nocleg w hotelu Akademii Technicznej LS;
śniadania, kolacje – we własnym zakresie
Szkolenie prowadzi: Jacek Pochopień – Bosch
Uczestnicy szkolenia: mechanicy
Zakres szkolenia obejmuje:
Klimatyzacja – omówienie obiegu czynnika chłodniczego oraz elementów składowych
– Diagnostyka na podstawie analizy ciśnień w układzie klimatyzacji po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia.
– Porównanie czynnika chłodniczego R12 z R134A oraz możliwości przejścia z czynnika R12 na R134A.
– Typowe usterki w obiegu czynnika chłodniczego.
– Dokładne omówienie typowych czynności obsługowych przy przeglądzie klimatyzacji.
– Odkażanie układów klimatyzacji za pomocą środków oferowanych przez firmę Fota.
Praktyczne wykorzystanie urządzenia do obsługi klimatyzacji TRONIC :
– pomiar ciśnień od strony niskiego i wysokiego ciśnienia,
– sprawdzenie szczelności klimatyzacji,
– napełnianie klimatyzacji
– symulacja typowych usterek w obiegu czynnika chłodniczego.
Automatyczna klimatyzacja
– Zasada działania, omówienie poszczególnych czujników i elementów wykonawczych oraz sposobów ich diagnozowania przy pomocy KTS-a oraz oscyloskopu.
– Omówienie poszczególnych funkcji automatycznej klimatyzacji oraz jej współpracy z układami ogrzewania.
– Współpraca układów klimatyzacji z innymi układami w samochodzie poprzez magistrale danych CAN.
– Praktyczne zajęcie na samochodzie z automatyczną klimatyzacją z symulacją typowych usterek związanych z czujnikami i elementami wykonawczymi.
– Prezentacja wpływu poszczególnych czujników na działanie automatycznej klimatyzacji.
Automatyczne ogrzewanie- zasada działania oraz możliwości diagnozowania
Rezerwacja szkolenia następuje po przesłaniu do BKS LS wypełnionego formularza zgłoszeniowego.
Dodatkowe informacje: Doradcy Lider Serwis, www.liderserwis.pl

Szkolenie II
Temat: Elektroniczne sterowanie silników wysokoprężnych EDC z pompami rozdzielaczowymi.

Termin szkolenia: 22-24.03.2005 (wtorek – środa – czwartek) początek godz. 11:00
Czas trwania: 2,5 dnia
Miejsce szkolenia: Akademia Techniczna Lider Serwis, Łódź ul. Morgowa 1a
Liczba uczestników: max 14 osób
Koszt szkolenia: 730 netto pln (kurs teoretyczny i praktyczny, materiały szkoleniowe, obiady)
Możliwość rozliczenia kosztów szkolenia z systemu bonusów
Koszty dodatkowe: dojazd: koszt własny, nocleg w hotelu Akademii Technicznej LS;
śniadania, kolacje – we własnym zakresie
Szkolenie prowadzi: Zbigniew Pilewski – Bosch
Uczestnicy szkolenia: mechanicy
Zakres szkolenia obejmuje:
Budowa oraz zasada działania układów wtrysku oleju napędowego EDC z pompami wtryskowymi rozdzielaczowymi osiowymi VE.
Diagnostyka oraz naprawa w/ układów przy użyciu dokumentacji serwisowej ESI (tronic), testera usterek z rodziny KTS oraz innych urządzeń diagnostycznych firmy Bosch.
Omawiane Systemy: EDC 15V; MSA 1 do MSA 15
Omawiane kwestie:
– podział systemów EDC w samochodach osobowych;
– budowa i zasada działania systemów EDC z pompami rozdzielaczowymi wyposażonymi w nastawnik
HDK oraz nastawnik potencjometryczny
– działanie układów doładowania z turbosprężarką z kanałem obejściowym;
– działanie układów doładowania z turbosprężarką ze zmienna geometria łopatek;
– działanie przestawiacza wtrysku w pompach VE ,
– działanie oraz sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych w układach EDC
– przepływomierze z gorąca powłoką HFM,
– czujniki ciśnienia doładowania,
– czujnik ruchu iglicy – NBF,
– czujniki temperatury,
– czujnik prędkości obrotowej,
– nastawnik doładowania i recyrkulacji spalin,
– czujnik pedału gazu
– układy recyrkulacji spalin,
– działanie układu z pompą typu M z nastawnikiem RE 22,
– EHAB,
– dawkowanie paliwa,
Oprócz klasycznej diagnozy z użyciem testera usterek szkolenie obejmuje analizę wejściowych / wyjściowych sygnałów oscyloskopowych tzn. sygnałów wymienianych pomiędzy czujnikami, a sterownikiem jak równie pomiędzy sterownikiem, a elementami wykonawczymi.
Rezerwacja szkolenia następuje po przesłaniu do BKS LS wypełnionego formularza zgłoszeniowego.
Dodatkowe informacje: Doradcy Lider Serwis, www.liderserwis.pl

Komentarze

Brak komentarzy